Endocrinology other

האם תוספי ברזל מורידים את הסיכון לאי פריון עקב הפרעות ביוץ? (Obstet Gynecol)

ממחקר פרוספקטיבי חדש עולה כי תוספי ברזל מורידים את הסיכון לאי-פריון עקב הפרעוץ ביוץ, בקבוצת נשים לפני מנפאוזה.

לדברי החוקרים, לא ידוע אם תוספי ברזל עשויים להשפיע על הסיכון לאי-פריון עקב הפרעות ביוץ בנשים בריאות, ללא סיפור של הפרעות פוריות בעבר. לכן, הם העריכו את הקשר בין תוספי ברזל, צריכת ברזל כוללת, ושכיחות הפרעות פוריות עקב הפרעות ביוץ, בקבוצת נשים שהשתתפו במחקר NHS II (Nurses’ Health Study II).

במסגרת המחקר, עקבו החוקרים אחר 18,555 נשים נשואות, לפני מנפאוזה, ללא סיפור קודם של אי-פוריות, שניסו להרות או נכנסו להריון בין 1991 ו-1999. הגיל הממוצע של המשתתפות בתחילת המחקר עמד על 32.6 שנים. החוקרים העריכו את התזונה פעמיים במהלך המעקב.

במהלך 8 שנות המעקב, 438 נשים דיווחו על אי-פוריות עקב הפרעת ביוץ. בהשוואה לנשים שלא נטלו תוספי ברזל, אלו שנטלו ברזל היו בסיכון נמוך באופן משמעותי לאי-פריון עקב הפרעות ביוץ (RR=0.60, 95% CI = 0.39-0.92) לאחר תיקנון לערפלנים אפשריים.

החוקרים מצאו קשר הפוך בין הצריכה הכוללת של non-Heme iron, שמקורה בעיקר ממולטיויטמינים ותוספי ברזל, ובין הסיכון לאי-פוריות. הסיכון היחסי בנשים בחמישון העליון מבחינת צריכת ברזל, בהשוואה לאלו בחמישון התחתון, עמד על 0.39-0.92 (95% CI,  p=0.005). בניתוח רב-משתנים לא נמצא קשר בין צריכת ברזל מסוג Heme Iron, ובין אי פריון עקב הפרעת ביוץ.

תוספי ברזל וצריכת non-heme Iron ממקורות אחרים עשויים להוריד את הסיכון לאי-פריון עקב הפרעת ביוץ. מאחר שהתוצאות הללו לא נמצאו במחקרים קודמים, חשוב לערוך מחקרים דומים בנושא, עם עדיפות למחקרים פרוספקטיביים. עם זאת, בהתחשב בשכיחות גבוהה של חסר ברזל בנשים בגיל הפוריות, והפגיעה האפשרית בתוצאות הריון ולידה, נשים המתכננות להרות צריכות לשקול נטילת תוספי ברזל, שעשויים למנוע חסר ברזל וגם לשפר את הפוריות.

Obstet Gynecol. 2006;108:1145-1152.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה