Endocrinology other

האם נטילת ויטמינים בזמן ההריון מפחיתה את הסיכון לגידולים מוחיים בצאצאים? (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ספטמבר של Cancer, Epidemiology, Biomarkers and Prevention, עולה כי באמהות, הנוטלות תוספי ויטמינים, חלה ירידה בסיכון להתפתחות גידולים מוחיים מסוג Medulloblastoma או PNET (Primitive NeuroEctodermal Tumor) בילדים.

לדברי החוקרים, נטילת תוספי ויטמינים משלב מוקדם מאוד של ההריון, עוד לפני שמרבית הנשים ידעו שהן בהריון, מנעה התפתחות מומים מסוג Spina Bifida ומומים אחרים מסוג Neural Tube Defects.

במחקר השתתפו 315 אמהות לילדים עם גידול מסוג PNET, שאובחנו לפני גיל 6 שנים. החוקרים השוו את הנשים הללו עם 315 אמהות ששימשו כקבוצת ביקורת.

הסיכוי שאמהות מקבוצת המקרים, יהיו חלק מקבוצת הנשים עם הצריכה הגבוהה ביותר של תוספי ברזל וחומצה פולית, היה נמוך ב-50%, בהשוואה לאמהות מקבוצת הביקורת.

ממצאי המחקר לא הצביעו על קשר אפשרי בין PNET וצריכת בשר משומר, מאחר ששתי הקבוצות דיווחו על צריכה דומה.

החוקרים מציינים כי לאור האפקט המגן מפני מומי Neural Tube Defects, מוסדות הבריאות מייעצים לכל הנשים היכולות להיכנס להריון, לצרוך תוספי ויטמינים הכוללים חומצה פולית, גם אם אינן מתכננות להיכנס להריון.

ממצאי המחקר הנוכחי, בשילוב עם מחקרים קודמים, תומכים ביתרונות נוספים בעקבות נטילת תוספי ויטמינים בשלב מוקדם מאוד של ההריון.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2006;9:1660-1667

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה