Endocrinology other

אימהות שעולות במשקל ביו הריונות הן בעלות סיכון לפתח סיבוכים (מתוך The Lancet)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של The Lancet, עולה כי שינויים ב-BMI של אימהות של 3 או יותר יחידות בין ההריונות מעלה את הסיכון ליתר לחץ דם בהיריון, ללידות של תינוקות מתים ולעוד סיבוכים מיילדותים.

בעוד שהשמנה אימהית נמצאה כקשורה לתוצאות בלתי רצויות של היריון, לא היה ברור אם הקשר היה סיבתי בטבעו. על ידי בדיקת השינויים הזמניים ב-BMI ובתוצאות של ההיריון, החוקרים קיוו להבהיר את הקשר.

החוקרים העריכו את תוצאות של 151,025 הריונות של נשים, שילדו שתי לידות בין השנים 1992 ועד 2001.

נשים, שעלו ב-3 או יותר יחידות של BMI במהלך אינטרוול ממוצע בין ההריונות של שנתיים, היו בסיכון מוגבר לפתח יתר לחץ דם בהיריון, סוכרת הריונית, לעבור ניתוח קיסרי, ללדת תינוק מת וללדת תינוקות הגדולים עבור גיל ההיריון לעומת נשים, ששינויי המשקל שלהם נעו בין -1.0 ל-0.9 יחידות. הקשר הכי חזק היה עם סוכרת במהלך ההיריון, כאשר הסיכון, שנצפה, היה גדול פי 2.09.

הכמות של תוספת המשקל הייתה קשורה ישירות לסיכון לתופעות בלתי רצויות. יתרה מכך, הקשר נראה גם אם ה-BMI לפני ההיריון היה “בריא” (BMI של 18.5 עד ל-24.9).

לדברי החוקרים, התוצאות שלהם מספקות עדות אפידמיולוגית לעודד איבוד משקל בנשים שמנות ובנשים עם משקל עודף, שמתכננות להיכנס שוב להיריון, ויותר חשוב מזה, למנוע עליה במשקל לפני ההיריון באוכלוסיה גדולה של נשים עם משקל בריא.

הממצאים הנוכחים צריכים להוביל לקריאה לביצוע של יותר מחקרים רנדומאליים בנושא התערבויות למטרת איבוד משקל לפני כניסה להיריון, כמו גם, איבוד משקל לאחר ההיריון.

Lancet 2006;368:1136-1138,1164-1170

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה