Endocrinology other

חשיבות תוספי ויטמינים ומינרלים במניעת סרטן ומחלות כרוניות (Ann Intern Med)

מסקירה סיסטמית להערכת יעילות ובטיחות תוספי מולטי-ויטמינים ומינרלים כמניעה ראשונית לסרטן ומחלות כרוניות באוכלוסיה הכללית עולה כי העדויות הקיימות אינן מספיקות בכדי להצביע על יתרונות שימוש בתוספי מולטי-ויטמינים ומינרלים למניעת תחלואות אלו.

החוקרים זיהו 12 מאמרים מ-5 מחקרים שבחנו את היעילות ו-8 מאמרים מ-4 מחקרים ו-3 דיווחי מקרה באשר לתופעות הלוואי. איכות המחקרים בנושא סרטן, מחלה קרדיווסקולרית, קטרקט או Age-Related Macular Degenration דורגה כסבירה, בעוד שאיכות המחקרים בנושא יל”ד היתה נמוכה.

באוכלוסיית סינים עם תזונה ירודה, תוספת שילוב ביתא-קרוטן, אלפא-טוקופרול וסלניום הביאה לירידה בשכיחות ושיעורי התמותה של סרטן קיבה ושיעורי התמותה הכוללים מסרטן ב-13%-21%. במחקר צרפתי, תוספת שילוב ויטמין C, ויטמין E, ביתא-קרוטן, סלניום ואבץ הורידה את שיעור הסרטן ב-31% בגברים אך לא בנשים.

תוספי מולטי-ויטמינים ומינרלים לא השפיעה משמעותית על תחלואה קרדיווסקולרית או קטרקט, פרט לשילוב ביתא-קרוטן, סלניום, אלפא-טוקופרול, רטינול ואבץ הביא לירידה בשיעורי התמותה משבץ מ-29% במחקר אחר וכי שילוב 7 ויטמינים ומינרלים הביא להתייצבות איבוד חדות הראיה במחקר קטן.

שילוב אבץ ואנטי-אוקסידנטים האט את התקדמות Age-Related Macular Degeneration בחולים בסיכון גבוה. לא נרשמו תופעות לוואי קונסיסטנטיות עבור תוספי מולטי-ויטמינים ומינרלים.

Ann Intern Med, early online publication for 5 September 2006;145(5)

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה