Endocrinology other

האם שינוי הטיפול האנדוקריני משפר את סיכויי ההישרדות מסרטן שד? (ASCO)

ממחקר ראשוני עולה כי מעבר לטיפול ב-Anastrozole עשוי לסייע לנשים לאחר מנפאוזה עם סרטן שד מוקדם רגיש לטיפול הורמונלי, המטופלות ב-Tamoxifen למשך שנתיים.

התוצאות הן חלק ממחקר Arimidex Nolvadex (ARNO) 95 והוצגו בכנס השנתי ה-42 של American Society of Clinical Oncology (ASCO).

שינוי הטיפול האנדוקריני הביא לשיפור בהישרדות ללא הישנות וסיכויי ההישרדות הכוללים באוכלוסיה זו.

לדברי החוקרים, מדובר בממצא מאוד מעניין שעשוי לספק אפשרות טיפול נוספת בנשים. מדובר בעיקרון חשוב מאוד, האם הוספת או החלפת טיפול יכולה לשפר את סיכויי ההישרדות? עד כה נראה כי ייתכן וקיים יתרון בנשים המקבלות את שני הטיפולים.

אולם, מומחים מדגישים כי הנתונים שהוצגו אינם מספיקים בכדי לקבל המלצות טיפוליות. הנתונים יהיו חייבים לעבור תהליכי אישור.

החוקרים בחרו באקראי 50% מהמשתתפות והעבירו אותן לטיפול Anastrozole (1מ”ג ביום) , בעוד שהחצי השני המשיך לקבל טיפול ב-Tamoxifen (20 או 30 מ”ג ביום) למשך 3 שנים נוספות. המשתתפות לא קיבלו טיפול כימותרפיה אדג’וונטי. המדד העיקרי היה הישרדות ללא מחלה. מדדים משניים כללו סיכויי הישרדות כוללים, בטיחות וטולורנס. חציון תקופת המעקב עמד על 30.1 חודשים.

החוקרים מצאו כי מעבר לטיפול ב-Anastrozole הביא לשיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות ללא מחלה וסיכויי ההישרדות הכוללים בהשוואה לנשים שהמשיכו לקבל טיפול Tamoxifen. החוקרים מציינים בנוסף כי שכיחות תופעות הלוואי היתה נמוכה יותר  בנשים שעברו לטיפול ב-Anastrozole (22.7%) בהשוואה לאלו שנותרו עם טיפול ב-Tamoxifen (30.8%).

ASCO 42nd Annual Meeting: Abstract 547. Presented June 3, 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה