Endocrinology other

ממחקר דני כלל ארצי עולה כי יש קשר בין סוכרת סוג 1 ו-MS (Archives of Neurology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Archives of Neurology, עולה כי אנשים עם סוכרת סוג 1 נמצאים בסיכון גבוה של יותר מפי 3 לפתח MS (multiple sclerosis) בהשוואה לאנשים ללא סוכרת. בנוסף, נראה ששתי מחלות אלה קשורות (למרות שבהיקף קטן יותר) בתוך המשפחה.

המחקר הנוכחי אינו הראשון לחשוף את הקשר בין סוכרת סוג 1 ו-MS. אך מידע קודם, שתמך בנושא, הגיע מדיווחי מקרה, מסדרות חולים או ממחקרים אפידמיולוגים עם מספר קטן של חולים.

החוקרים העריכו היארעות MS ב-6078 חולים עם סוכרת סוג 1 במשך 71,626 שנות אדם של מעקב. בנוסף, החוקרים העריכו את נוכחות סוכרת סוג 1 ב-14,771 קרובים מדרגה ראשונה של 11,862 חולי MS.

11 מקרי MS התפתחו בחולי סוכרת, בעוד שרק 3.38 מקרים היו צפויים להתפתח בהתבסס על השיעורים באוכלוסייה הכללית. לכן, לחולים עם סוכרת סוג 1 יש סיכון של פי 3.23 יותר לחלות ב-MS.

לקרובים מדרגה ראשונה של חולי MS היה סיכון גבוה ב-63% לפתח סוכרת סוג 1. אך לאחר התחשבות בעובדה, שהם יכולים להיות קרובים לחולה עם סוכרת סוג 1, הסיכון נפל ל-44%.

על פי ידיעותינו, המחקר הנוכחי הוא הראשון להדגים קיום של סוכרת סוג 1 ו-MS באותו אדם וברמה נמוכה יותר באותה משפחה. המנגנון אינו ברור עדיין, אך יכול לערב גורמים גנטיים וסביבתיים.

Arch Neurol 2006;63:1001-1004

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה