Endocrinology other

האם נוירופתיה בשל IGT משתפרת עם תזונה ופעילות גופנית ? (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של Diabetes Care, עולה כי בחולים עם נוירופתיה בשל IGT (impaired glucose tolerance) טיפול עם ייעוץ בנוגע לתזונה ולפעילות גופנית מביא לרה- עצבוב עורי ומשפר כאב. ביופסיית עור היא המדד הכי רגיש לחומרת הנוירופתיה.

החוקרים בדקו אם IENFD (intraepidermal nerve fiber density) הוא מדד רגיש של התקדמות הנוירופתיה בחולים עם מצב זה, שקיבלו טיפול של התערבות בסגנון החיים.

החוקרים ביצעו ביופסיות עור של 3 mm עם מדידות של IENFD ברגל דיסטלית ובירך פרוקסימלית בנקודת ההתחלה ולאחר שנה ב-32 חולים עם IGT. בתקופת הביניים, כל החולים קיבלו ייעוץ אישי עם מטרות להורדת המשקל ב-7% ועליה בפעילות גופנית שבועית ל-150 דקות.

הנבדקים עברו מבחני הולכה עצבית, מבחן סנסורי כמותי, מבחן quantitative sudomotor axon reflex וניקוד Michigan Diabetic Neuropathy. בנוסף, הם מילאו סקאלת כאב ויזואלית. החוקרים ביצעו OGTT (oral glucose tolerance tests) ומדדו רמות שומנים בסרום בנקודת ההתחלה ולאחר שנה.

IENFD דיסטלי בנקודת ההתחלה היה 0.8 fibers/mm, IENFD פרוקסימלי היה 4.8 fibers/mm. הייתה קורולציה משמעותית בין IENFD דיסטלי בנקודת ההתחלה ורמת גלוקוז בצום בפלזמה (p < 0.001) ובין OGTT (p < 0.01).

ייעוץ בנוגע לתזונה ולפעילות גופנית הביא לשיפורים משמעותיים במשקל, ברמת הגלוקוז וברמת הכולסטרול. הייתה ירידה ממוצעת ב-BMI של 1.1 (p < 0.001) ורמת כולסטרול כללית בסרום השתפרה ב- 10.6 mg/dL (p < 0.01).

שיפור ב- IENFD פרוקסימלי של 1.3 fibers/mm (p < 0.004) נצפה לאחר שנה של טיפול. IENFD  דיסטלי השתפר ב- 0.3 fibers/mm לאחר טיפול. שינויים ב- IENFD פרוקסימלי היה בקורולציה עם שיפור בכאב.

החוקרים סיכמו כי ממצאים אלה מצביעים על כך, שייעוץ בנוגע לפעילות גופנית ולתזונה במצבי IGT, גורמים לרה- עצבוב עורי ולשיפור בכאב.

Diabetes Care 2006;29:1294-1299

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה