Endocrinology other

משאבת אינסולין משפרת את איזון הסוכר בצעירים עם סכרת מסוג 1 (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי טיפול במשאבת אינסולין משפר את איזון הסוכר בצעירים עם סכרת מסוג 1. מתן מתמשך של אינסולין לתת עור מספק גישה פיזיולוגית למתן אינסולין ע”י מינון בזאלי של אינסולין, בשילוב עם בולוסים בהתאם לארוחות.

החוקרים ממרכז שניידר בישראל, עקבו אחר איזון הסוכר, מדדי BMI, ותופעות נלוות בילדים מגיל ינקות ועד מבוגרים-צעירים, שעברו מטיפול אחד לטיפול במשאבת אינסולין.

לאחר מעבר מטיפול בזריקות יומיות למשאבת אינסולין נרשם שיפור של 0.51% ברמות HbA1c עבור כלל המשתתפים. השיפור זוהה בכל הקבוצות, כולל ילדים לפני גיל התבגרות (שיפור של 0.48%), מתבגרים (שיפור של 0.26%), ומבוגרים צעירים (שיפור של 0.76%).

מספר אירועי היפוגליקמיה חמורים ירדו משמעותית במתבגרים ובמבוגרים-צעירים, ללא שינוי בשכיחות Diabetic Ketoacidosis בקבוצות אלו.

לאחר המעבר לטיפול במשאבה נרשמה ירידה במדדי BMI, אך הירידה היתה משמעותית רק בקרב מבוגרים-צעירים.

לסיכום, החוקרים טוענים כי מתן אינסולין מתמשך לתת-עור משפר את איזון הסוכר בילדים ומתבגרים עם סכרת מסוג 1, בעיקר באלו עם איזון סוכר סביר או גרוע מלכתחילה. השיפור מלווה בירידה בשכיחות אירועי היפוגליקמיה חמורה, ללא עליה משמעותית בשכיחות Diabetic Ketoacidosis, זיהומים באזור הדקירה, או עליה במשקל.

Pediatrics 2006;117:2126-2131.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה