Endocrinology other

לחץ דם גבוה קשור לאלבומינוריה בחולים סוכרת מבוגרים (מתוך Hypertension)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של Hypertension, עולה כי רמות לחץ דם אמבולטורית ובמשרד קשורים ללא תלות באלבומינוריה בחולים מבוגרים עם סוכרת סוג 2.

לחולים עם סוכרת ולחץ דם גבוה יש סיכון גבוה לחלות במחלות לב וכליה בהשוואה לחולים, שסובלים רק מיתר לחץ דם. סוכרת ויתר לחץ דם מביאים לעליה בחלבון בשתן אלבומינוריה, שזהו מרקר לעליה בסיכון לחלות במחלות לב וכליה.

במחקר השתתפו 1180 חולי סוכרת סוג 2, עם גיל ממוצע של 71 שנים. רמות לחצי הדם שלהם במשרד הושוו לאלה שנמדדו אמבולטורית, ויחס אלבומין קראטינין בשתן נקבע על סמך דגימות, שנלקחו בבדיקה.

מדידות של לחץ דם גבוה במשך 24 שעות נקשרו לרמת חלבון גבוהה יותר בשתן של חולים מבוגרים עם סוכרת, גם לאחר שנלקחו בחשבון רמות לחצי הדם שלהם שנמדדו במשרד.

יתרה מכך, ל-12% מחולי הסוכרת במחקר היו רמות גבוהות של לחץ דם במשך 24 שעות בעוד שמדידות לחץ הדם הקליניות שלהם היו נורמליות. ל-14% היה לחצי דם שנשלטו היטב אמבולטורית אך לא נשלטו היטב במשרד.

תוצאות אלה מציעים שניטור לחץ דם של 24 שעות יכול לאתר חולי סוכרת שצריכים לשפר את השליטה שלהם בלחץ הדם למרות קיום של טווח תקין של לחצי דם בקליניקה.

יש לפרש ממצאים אלה בזהירות היות והם cross-sectional, כלומר כל המדידות נעשו באותו זמן.

Hypertension 2006;47:955-961

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה