Endocrinology other

האם טיפול אחזקה ב-Sertraline בחולי סוכרת מאריך את זמן ההישנות של דיכאון מג’ורי ? (מתוך The Archives of General Psychiatry)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של The Archives of General Psychiatry, עולה כי טיפול אחזקה ב- sertraline בחולי סוכרת, שהחלימו מדיכאון מג’ורי, יכול להאריך את התקופה החופשית מדיכאון לאחר התאוששות מדיכאון מג’ורי. המחקר ערך מעקב של שנה. יתרה מכך, התאוששות מדיכאון ורמיסיה נמצאו קשורים עם רמות נמוכות של HbA1C.

במחקר השתתפו 351 נבדקים,שטופלו בתחילה עם sertraline . 43.3% (152 מתוכם) התאוששו מדיכאון מג’ורי במהלך תקופת טיפול open-label (בו גם החוקר וגם הנבדק יודעים איזה טיפול מקבל הנבדק) של 16 שבועות (מינון ממוצע, 117.9 mg/day).

החולים (82.9% עם סוכרת סוג 2 והשאר עם סוכרת סוג 1), שהתאוששו, המשיכו לקחת sertraline במהלך תקופת ההתאוששות (n = 79) או פלצבו (n = 73), הגיל הממוצע של החולים היה 52.8, ו-59.9% מתוכם היו נשים.

על פי ממצאי המחקר, ל- sertraline היה יתרון יותר גדול משמעותית של פרופילקסיס נגד הישנות דיכאון בהשוואה לפלצבו (hazard ratio [HR], 0.51; 95% confidence interval [CI], 0.31 – 0.85; P = .02).

חולה, שקיבל פלצבו ושלא הייתה לו הישנות בנקודה מסוימת, היה לו סיכוי פי 2 של הישנות בנקודה הבאה בזמן בהשוואה לחולה המטופל על ידי sertraline.

בסך הכללי, הזמן לפני הישנות הדיכאון המג’ורי בשליש מהנבדקים היה גבוה כמעט פי 4 בקבוצת sertraline בהשוואה לקבוצת הפלצבו 57 יום בחולים, שקיבלו פלצבו בהשוואה ל-226 יום בחולים, שקיבלו sertraline.

המחקר מראה בבירור את היתרונות של sertraline על פני פלצבו במניעת הישנות דיכאון בחולי סוכרת. בנוסף, הממצאים מספקים עדות נוספת של יעילות פרופיקטית של טיפול אנטי דיכאוני, ובעצם מגדילים את החוזק של תצפיות קודמות, שנעשו במרכזי רפואה ראשונית ופסיכיאטרית בקרב חולים עם סוכרת קו-מורבידית.

שליטה ארוכת טווח ברמת הגלוקוז משתפרת עם הטיפול ב- sertraline. רמות HbA1C יורדות בשלב הטיפול הראשוני עם sertraline (ירידה ממוצעת, 0.4%, P=0.002). רמות אלה נשארות נמוכות יותר משמעותית מהרמות בנקודת ההתחלה במשך תקופת האחזקה החופשייה מדיכאון (P=0.002) בקבוצות המטופלות בפלצבו וב- sertraline.

לדברי החוקרים sertraline לא התערב בצורה בולטת עם השליטה ברמת הגלוקוז, זו תצפית הראויה לתשומת לב, בהתחשב באפקט ההיפר קליגמי הישיר של nortriptyline hydrochloride, שאובחן קודם לכן.

Arch Gen Psychiatry. 2006;63:521-529

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 1 - היפוגליקמיה

    לפניכם מפגש ראשון מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הראשון עוסק בהיפוגליקמיה. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו נורדיסק

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 3 - אינסולינים ארוכי טווח

    לפניכם מפגש שלישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השלישי עוסק באינסולינים ארוכי טווח. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 4 - טכנולוגיות בסוכרת

    לפניכם מפגש רביעי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש הרביעי עוסק בטכנולוגיות בסוכרת. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת נובו […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 2 - טיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי

    לפניכם מפגש שני מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש השני עוסק בטיפולים מתקדמים במבוגר הסוכרתי. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות […]

  • שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    שאלות טיפוליות במטופל הסוכרתי בגיל השלישי - מפגש 5 - רפואה מותאמת אישית

    לפניכם מפגש חמישי מתוך סדרת מפגשים מטעם האיגוד הגריאטרי בנושא הטיפול במטופל הסוכרתי בגיל השלישי. בכל פרק מתייחסות ד”ר דבי שפירא וד”ר ליאת ברזילי־יוסף לנושא מעשי וחשוב לעבודה היומיומית עם מטופלים אלו, בעזרת דיון במקרים, הצגת מחקרים קליניים והניסיון הקליני הרחב. המפגש החמישי עוסק ברפואה מותאמת אישית. לסדרת המפגשים לחצו כאן סדרת המפגשים בחסות חברת […]

  • תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    תחלואה אימהית חמורה עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית (JAMA Netw Open)

    בנשים עם תחלואה אימהית חמורה סיכון מוגבר לפניה למחלקה לרפואה דחופה או אשפוז על-רקע הפרעת מצב נפשי לאורך עד 13 שנים לאחר הלידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי השוו החוקרים את הביקורים בחדרי מיון ואשפוזים בשל מצב נפשי בנשים לאחר-לידה  עם וללא תחלואה אימהית חמורה לאורך 13 […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה