Endocrinology other

חסימת TNF מעכבת תהליך דלקתי בסינדרום המטבולי (Arch Intern Med)


ממחקר חדש עולה כי חסימת TNF (Tumor Necrosis Factor alpha) עשויה לסייע בהפחתת התהליך הדלקתי ולשפר את הסיכון הקרדיווסקולרי בחולים עם תסמונת מטובלית.

הסינדרום המטבולי הוא מצב שכיח, הפוגע בכ-25 מליון אמריקאים. עודף שומן בטני ויסארלי, השכיח בחולי סינדרום מטבולי, אחראי לייצור ציטוקינים, דוגמאת TNF, המביאים לעליה בתהליך הדלקתי ובסיכון הקרדיווסקולרי.

החוקרים השתמשו ב-Etanercept, תרופה לטיפול בארתריטיס, החוסמת את פעילות TNF, בכדי להפריע למסלול התהליך הדלקתי בעקבות עודף שומן ויסארלי. הם חילקו אקראית 56 חולים עם סינדרום מטבולי לטיפול ב-Etanercept במינון 50 מ”ג לתת-עור, אחת לשבוע, למשך 4 שבועות, או לטיפול מתאים בפלסבו.

רמות CRP (C-Reactive Protein), המדד העיקרי של המחקר, ירדו משמעותית בתוך 4 שבועות בקבוצת מטופלי Etanercept, בהשוואה למטופלי פלסבו. מרקרים אחרים לדלקת, כולל פיברינוגן ו-Interleukin-6, ירדו גם כן.

רמות אדיפונקטין עלו משמעותית בקרב מטופלי Etanercept, בהשוואה למטופלי פלסבו. לא נרשמו שינויים במדדי הרכב הגוף או רגישות לאינסולין, אך רמות HDL היו נמוכות יותר בקרב מטופלי Etanercept.

לדברי החוקרים, Etanercept הוכח כבטוח בקבוצת חולים עם סינדרום מטבולי, לאחר שנשללו התוויות-נגד.

לסיכום, המחקר מוכיח כי Etanercept מביא לירידה ברמות CRP ומסייע בשיפור שאר הסיכונים הקרדיווסקולרים הדלקתיים בחולים עם תסמונת מטבולית. החוקרים מוסיפים כי דרושים מחקרים נוספים כדי לקבוע את השפעות עיכוב TNF-Alpha על תחלואה קרדיווסקולרית באוכלוסיית חולים אלו.

Arch Intern Med 2006;166:902-908.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה