Endocrinology other

Tamoxifen משפר הישרדות בחולות סרטן שד לפני מנפאוזה עם רצפטורים חיוביים לאסטרוגן (J Clin Oncol)

ממחקר חדש עולה כי מתן Tamoxifen לאחר טיפול כימותרפי אדג’וונטי, מביא לשיפור סיכויי ההישרדות של נשים לפני מנפאוזה עם סרטן שד בעל רצפטורים חיוביים לאסטרוגן (ER חיובי).

חשיבות גישה זו לנשים לפני מנפאוזה עם סרטן שד, מעולם לא נבדקה.

החוקרים בדקו את הנתונים ממחקר שכלל כ-1200 נשים לפני מנפאוזה, עם סרטן שד נתיח וחיובי בבלוטות בבית השחי. רק מעט יותר ממחצית הגידולים (56%) היו בעלי ER חיובי.

כל המשתתפות קיבלו טיפול כימותרפיה סטנדרטי וחולקו לטיפול ב- Tamoxifen במינון 20 מ”ג ליום למשך 5 שנים, או שלא קיבלו טיפול נוסף. בנשים עם סרטן שד בעל ER חיובי, Tamoxifen הביא לשיפור סיכויי ההישרדות ללא מחלה (Hazard Ratio=0.59). יתרה מזאת, בין אם קיבלו Tamoxifen או לאו, נשים עם ER חיובי שהגיעו למצב של העדר וסת בעקבות הכימותרפיה, הראו תוצאות טובות יותר בצורה משמעותית בהשוואה לאלו שלא הגיעו למצב זה (Hazard Ratio =0.61).

עם זאת, Tamoxifen לא הביא לשיפור סיכויי ההישרדות ללא מחלה בחולות עם ER שלילי (Hazard Ratio = 1.02). בנוסף, בתת-קבוצה של 108 חולות (8%) שסווגו כ”העדר ER“, נמצאה השפעה מזיקה של Tamoxifen.

התגובה ל- Tamoxifen תלויה ברובה בתגובתיות האנדוקרינית של הגידול והשימוש בו כטיפול אדג’וונטי בחולות עם גידולים בעלי ER שלילי אינו מומלץ.

במאמר מערכת שדן בממצאים נכתב כי המחקר מספק עדות ברורה לכך ש- Tamoxifen הניתן לנשים לפני מנפאוזה, לאחר טיפול כימותרפיה, מביא לירידה בסיכויי ההישנות של הגידול בקרוב ל-50%, אך רק במקרים בהם מדובר בגידול בעל רצפטורים חיוביים לאסטרוגן.

חשוב מכך, המחקר מאשר כי כל הנשים עם סרטן שד צריכות לעבור הערכה מדויקת של הרצפטורים לאסטרוגן בגידול, בכדי לקבל את ההחלטות הטיפוליות המתאימות בכל מקרה.

J Clin Oncol 2006;24:1323-1324,1332-1341.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה