Endocrinology other

הקשר בין הנקה ומחלות אטופיות (Journal of Allergy and Clinical Immunology)

מחקר חדש מצא כי סימנים מוקדמים של מחלת אטופית בתינוקות עשויה להאריך את משך תקופת ההנקה האקסקולוסיבית. מספר מחקרים זיהו את הקשר בין הנקה וסיכון מוגבר להתפתחות אסטמה ואקזמה. החוקרים בדקו אם היה מדובר בסיבה או תוצאה.

המחקר הפרוספקטיבי כלל 620 ילודים, החוקרים בדקו אם סימנים מוקדמים של מחלה אטופית או מבחנים עוריים חיוביים מורידים את הסיכוי להפסקת ההנקה. הם ערכו ראיונות טלפוניים כל 4 שבועות עד שבוע 64 ואז שוב משבוע 78 עד שבוע 104, במטרה להעריך את משך ההנקה (אקסקולוסיבית וכוללת) ותסמינים של מחלה אטופית (אקזמה, תגובה למזון, או אסטמה).

אקזמה היתה הסימפטום הקליני השכיח ביותר של מחלה אטופית בילודים במהלך השנה הראשונה לחיים (34.2%). 52 התינוקות (8.4%) לא ביססו הנקה. 103 ילודים נוספים (25%) לא ביססו הנקה אקסקולוסיבית. סה”כ 464 ילודים (75%) ביססו הנקה למשך שבועיים לפחות. זמן החציון של הנקה באלו שביססו הנקה כלשהי, עמד על 48 שבועות.

לאחר תיקנון לערפלנים אפשריים, הסיכוי של ילודים עם סימנים מוקדמים של מחלה אטופית להפסקת הנקה אקסקולוסיבית, היה נמוך ב-28%.

החוקרים זיהו כי סימני מחלה אטופית בילודים קשורים בסיכון ירוד להפסקת הנקה אקסקולוסיבית ולכן בעלי פוטנציאל להביא לקשר סיבתי הפוך ביחס שבין משך ההנקה והסיכון להתפתחות מצבים אטופיים. הם טוענים כי השפעה זו יכולה להסתיר השפעה מגנה של הנקה, או אף לגרום לצייר הנקה כגורם סיכון להתפתחות מחלות אטופיות.

J Allergy Clin Immunol 2006;117:682-687.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה