Endocrinology other

טיפול בדיכאון בקשישים סכרתיים מקטין את עלויות הטיפול התרופתי (Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה כי טיפול טוב יותר בדיכאון, בקשישים חולי סכרת, מביא לשיפור ללא הגדלת העלויות בהשוואה לטיפול הרגיל. מהמחקר עולה כי ניתן לטפל בדיכאון בצורה יעילה בחולי סכרת ולרוב עלויות הטיפול מתקזזות עם חסכון ההוצאות הרפואיות.

החוקרים מאמינים כי צמצום העלויות נובע מכך ששיפור בדיכאון מאפשר לחולים לנהל טוב יותר את המשטר העצמי לטיפול בסכרת נטילת תרופות, שמירה על דיאטה ופעילות גופנית.

החוקרים הסיקו זאת בעקבות מחקר שנועד לבחון התערבות לשיפור הגישה לטיפול בדיכאון בחולים קשישים.

ממצאי המחקר המקורי הצביעו על עליה גדולה במספר הימים ללא-דיכאון בתקופה של שנתיים, עם עליה קלה בעלויות הרפואיות, בהשוואה לטיפול הרגיל.

המחקר הנוכחי בחן את תוצאות 418 סכרתיים שחולקו באקראי לקבוצת התערבות או טיפול רגיל.

במהלך שנתיים, מספר הימים ללא-דיכאון היה גבוה ב-115 יום בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת המטופלים שקיבלו את הטיפול הרגיל. סך העלויות הרפואיות בקבוצת ההתערבות היה גדול ב-25 דולרים בלבד.

בנוסף, באמצעות מדדים שכללו את הערך למטופל, כמו גם למערכת הבריאות, צוות החוקרים סיכם את סך היתרונות בעקבות ההתערבות לסדר גודל של למעלה מ-1,100 דולרים.

יתרה מזאת, החוקרים טוענים כי לדיכאון יש תופעות לוואי פסיכולוגיות המשפיעות על המערכות הנוירוהורמונית המשפיעות על איזון הסוכר. לכן, שיפור דיכאון עשוי להביא להורדת הסיכון לסיבוכי סכרת, דבר נוסף שיביא לחסכון בעלויות הרפואיות.

Diabetes Care 2006;29:265-270.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה