Endocrinology other

ג’ל Becaplermin יעיל לטיפול בכיבים ברגל בעקבות נוירופתיה סכרתית

ממחקר חדש שפורסם במהדורת נובמבר-דצמבר של Wound Repair and Regeneration עולה כי טיפול ב-rhPDGF (Recombinant Human Platelet-Derived Growth Factor) לכיבים ברגל בעקבות נוירופתיה סכרתית, הביא לעליה של 32% בסיכוי לריפוי תוך 20 שבועות (802/2394 מטופלים לעומת 5,806/22,504 שלא טופלו). RhPDGF משווק כ-Gel 0.01% Reganex (Becaplermin).

במסגרת המחקר בדקו החוקרים מאגר נתונים שכלל למעלה מ-24,000 חולים הסובלים מכיבים ברגל בעקבות נוירופתיה סכרתית, שטופלו בין השנים 1998-2004. נבדקים שטופלו ב-rhPDGF היו בעלי סיכוי גדול יותר לריפוי לאחר 20 שבועות, בהשוואה לנבדקים שקיבלו טיפולים אחרים לכיב. תוצאות אלו היו דומות לאלו שהתבקלו במחקרים קודמים של Reganex Gel.

מחקרים קליניים בודקים פעילות בתנאים אידיאלים. המחקר בחן את יעילות rgPDGF בשימוש קליניוהראה כי התוצאות בעולם האמיתי דומות לאלו שנצפו בתנאים אידיאלים.

Reganex Gel מומלץ לטיפול בכיבים בגפה תחתונה בעקבות נוירופתיה סכרתית, המגיעים לרקמת תת-עור ומעבר לה, ובעלי אספקת דם טובה. כאשר Reganex Gel לא ניתן כתחליף, אלא כתוספת לטיפול טוב בכיב, שכלל הטרייה כירורגית, הסרת לחץ וטיפול בזיהום, הוא הביא לעליה בשכיחות כיבים סכרתיים שהשיגו ריפוי מלא.

יעילות Reganex Gel לטיפול בכיבי לחץ וכיבים בעקבות סטאזיס ורידי, טרם נקבעה, ולא נבדקה לטיפול בכיבים בעקבות נוירופתיה סכרתית שאינם חודרים לדרמיס או לתת-עור או כיבים סכרתיים איסכמיים.

קיימת התווית נגד לטיפול ב-Reganex Gel במקרים של גידול באתר הטיפול או בנוכחות רגישות יתר לאחד מהמרכיבים (דוגמאת Parabens). פריחות אריתמטוטיות הופיעו ב-2% מהמטופלים ב-Reganex Gel או ג’ל פלסבו. אין להשתמש ב-Reganex Gel בסגירה ראשונית של פצעים.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה