Endocrinology other

AHA אינו ממליץ על תוספי Isoflavone (מתוך Circulation)

במאמר חדש שפורסם ב-Circulation נכתב כי ועידת התזונה של AHA (American Heart Association) לא מצאה כל יתרון בצריכת סויה ולכן אינה ממליצה על תוספי Isoflavone במזון או בכדורים.

חלבוני סויה ו- Isoflavone (Phytoestrogen) זכו לתשומת לב רבה לאור הפוטנציאל שלהם בשיפור גורמי סיכון למחלה קרדיווסקולרית. הועדה בחנה את העבודות שפורסמו לאחרונה בכל הקשור לחלבוני סויה והמרכיבים.

ברוב המחקרים מבין 22 המחקרים שנבדקו, חלבוני סויה עם Isoflavone הביאו לירידה של כ-3% בלבד ברמות LDL, בהשוואה לחלב או חלבונים אחרים. הירידה היתה קטנה ביחס לכמות הגדולה של חלבוני סויה שנבדקה במחקרים אלו, שעמדה על כ-50 גרם, או מחצית מכמות החלבונים הנצרכת ביום. לא נרשמה השפעה משמעותית על רמות HDL, טריגליצרידים, Lipoprotein (a) או לחץ דם.

ב-19 מחקרים שנבדקו לא נמצאה השפעה על רמות LDL או על גורמי סיכון ליפידיים אחרים. הועדה ציינה גם כי לא זוהתה השפעה על תסמינים וזומוטורים לאחר מנפאוזה, וכי זוהו תוצאות מעורבות בכל הקשור להאטת איבוד עצם לאחר מנפאוזה. באופן דומה, לא הצליחו לקבוע את יעילות ובטיחות Isoflavone במניעת או טיפול בסרטן השד, רחם או ערמונית, והעדויות מהמחקרים מוגבלות אך מרמזות לאפשרות של קשר מנוגד.

מסיבה זו, השימוש בתוספי Isoflavone במזון או בכדורים אינו מומלץ. לכן, מחקרים קודמים שהצביעו על החשיבות הקלינית של חלבוני סויה, בהשוואה לחלבונים אחרים, לא זכו לחיזוק.

בניגוד לכך, לאור התכולה הרבה של שומן רב-בלתי-רווי, סיבים, ויטמינים ומינרלים במוצרי סויה, וכן הכמות הקטנה של שומן רווי, מוצרים אלו טובים לבריאות הכללית וקרדיווסקולרית.

Circulation. Posted online January 17, 2006.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

כזכור דנו לפני מס’ חודשים בנושא ההמלצות של משרד הבריאות בנושא השימוש במזונות מועשרים או תוספי תזונה המכילים סויה. להלן קישור לראיון שקיימנו עם ד”ר דורית ניצן קלוסקי, מנהלת האגף לתזונה במשה”ב בנושא זה ממש לחץ כאן לראיון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה