Endocrinology other

Raloxifene יעיל בחולים אוסטאופורוטים עם מחסור בויטמין D (מתוך J Clin Endocrinol Metab)

מחסור בויטמין D אינו פוגע בשיפור צפיפות מסת העצם (BMD) בשל טיפול ב-raloxifene (אוויסטה), על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון אוגוסט של The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

חולים עם אוסטאופורוזיס צריכים לקחת ויטמין D יחד עם התרופות למניעת אוסטאופורוזיס, ונראה כי הם משתפרים, ללא קשר למאגרי ויטמין D שלהם בתחילת הטיפול.

החוקרים בדקו האם השפעת אוויסטה על BMD לאחר 3 שנות מעקב השתנתה לפי מצב ויטמין D בתחילת הטיפול נגד אוסטאופורוזיס. המחקר כלל כמעט 7000 נשים.

יותר ממחצית הנשים (51.8%) היו עם מחסור בויטמין D (רמות של 10-30 ng/mL), ול-3.2% היו רמות של פחות מ-10 ng/mL.

לאחר 6 חודשי מחקר, בהם כל הנשים קיבלו כולקלציפרול, רק 0.2% היו עדיין ברמות הנמוכות ביותר ו-23.6% נשארו עם מחסור.

למרות שהעלייה הממוצעת ב-BMD בצוואר הפמורלי היתה הגדולה ביותר בקבוצה עם רמות ויטמין D הנמוכות ביותר והקטנה ביותר בקבוצת המחסור, התוצאות מראות כי לא היה הבדל משמעותי בין הקבוצות בתגובה לאוויסטה.

באופן דומה, השפעת אוויסטה על BMD בעמוד השדרה לא היתה שונה בקרב 3 תת הקבוצות (חוסר בויטמין D, רמות לא מספקות ורמות תקינות).

לא היו הבדלים משמעותיים סטטיסטית באחוזי שברים ורטברלים חדשים בתת הקבוצות, ואחוזי שברים לא ורטברלים לא ירדו באף אחת מתת הקבוצות.

רוב המשתתפות מילאו את מאגרי ויטמין D שלהן במהלך המחקר, וכולן השתפרו בתוך חודש של מתן ויטמין D וסידן לפני התחלת טיפול באוויסטה.

למרות שמצב ויטמין D בתחילת טיפול לא השפיע כנראה על התגובה לטיפול, ויטמין D משחק תפקיד חשוב בפנים רבים וחשובים של בריאותנו, ולכן חיוני להבטיח את המאגרים בחולים המקבלים טיפול לאוסטאופורוזיס, לפחות בחלק ממהלך המחלה.

חלק מהחולות לא מילאו את מאגרי ויטמין D לאחר 6 חודשי מחקר, והן כנראה זקוקות להערכה נוספת וטיפול אגרסיבי יותר.

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:4566-4572

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה