Endocrinology other

צפיפות שד עלולה להיות גורם סיכון להתפתחות קרצינומה דוקטלית In Situ (מתוך Breast Cancer Res(

צפיפות שד בממוגרפיה היא גורם סיכון להתפתחות קרצינומה דוקטלית in situ (או DCIS), על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון יוני של Breast Cancer Research.

צפיפות ממוגרפיה היא גורם סיכון משמעותי ובלתי תלוי, אומר ד”ר אורסין ושותפיו מלוס אנג’לס. שאלה קריטית ללא תשובה היא האם לסרטן נטייה ברקמה צפופה, או האם צפיפות קשורה ישירות לסיכון או האם היא מרקר לסיכון. לא ניתן לענות על השאלה ע”י בדיקת גידולים פולשניים כפי שהם מאובחנים כצפופים ולא ניתן להבחין בוודאות מהצפיפות ברקמות פיברוטיות וגלנדולריות.

שני רדיולוגים מנוסים בדקו ממוגרמות קרניו-קאודליות ומדיולטרליות-אלכסוניות של 28 שדיים כל אחד עם פגיעת DCIS, ושפטו באופן עצמאי אם DCIS התרחש באזור צפוף ממוגרפית, וקבעו צפיפות אזורים שונים של ממוגרמות.

ל-6 גידולים, לא אפשרי לקבוע האם DCIS היה באזור צפוף או לא. ב-22 הנותרים, 21 הופיעו ברקמה צפופה (P < .0001), ו-17 מ-28 גידולים היו ברביע ממוגרפי עם האחוז הצפיפות הגבוה ביותר (61%) .

DCIS מתרחש באזורים צפופים ממוגרפית של השד, וממוגרמות pre-DCIS הראו כי יחסים אלו לא נבעו מנוכחות DCIS. אספקט מסויים של רקמת סטרומה כולל רקמה צפופה ממוגרפית משפיעים ישירות על תהליך קרצינוגני ברקמה שד גרנדולרית מקומית.

בהתבסס על ממצאים אלו, החוקרים ממליצים להתמקד על טבע הקשר הזה במחקר בנושא סרטן שד.

Breast Cancer Res. Posted June 8, 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה