Endocrinology other

טיפול אינסולין גמיש עם Glargine אפשרי בילדים סוכרתיים לפני גיל בית ספר (Pediatrics)

על פי מחקר חדש, בילדים במשקל נורמלי לפני גיל בית ספר עם סוכרת סוג 1, מעבר מטיפול אינסולין יומי רב פעמי לטיפול גמיש יותר הכולל Glargine (לנטוס) עשוי לשפר בקרה גליקמית ולהפחית תדירות היפוגליקמיה חמורה.

אינסולין Glargine הראה יעילות בילדים בגיל בית ספר ובמתבגרים עם סוכרת סוג 1, ציינו החוקרים בגיליון מאי של Pediatrics. המחקר הרחיב את התצפיות הללו וכלל ילדים צעירים יותר.

טיפול אינסולין גמיש עשוי להיות אפשרות טיפולית ישימה לטיפול הנוקשה יותר של ליספרו לפני הארוחה ואינסולין אולטרלנט פעמיים ביום, אומרים החוקרים.

החוקרים אספו נתונים על 35 ילדים בגיל לפני בית ספר אשר השלימו שנה או יותר בטיפול הנוקשה יותר של ליספרו ואינסולין אולטראלנט פעמיים ביום ולאחריו שנה או יותר של ליספרו ולנטוס לפני השינה.

בקרה גליקמית השתפרה לאחר מעבר לטיפול הגמיש יותר, ו-20% מהחולים הראו שיפור של 1% או יותר ברמות HbA1c, רמה הקשורה לירידה של 21%-49% בסיכון לסיבוכים מיקרווסקולרים בסוכרת.

22% מהילדים שמרו או השיגו רמת HbA1c אופטימלית (פחות מ-8%) לגילם. עם זאת, זהו המקרה רק בילדים במשקל נורמלי ולא בילדים בעודף משקל, למרות הדיווח הדומה לגבי צריכת אנרגיה ומינון אינסולין יומי, מותאם למשקל גוף.

ממצאים פרדוקסלים אלו מציעים חוסר דיווח של צרכית מזון על ידי ההורים, דבר אשר גרם למינון אינסולין ליספרו שלא הותאם בצורה נכונה לפחמימות שנצרכו בארוחה. חוסר התאמה זה עשוי להראות נסיון הורים דואגים למנוע היפוגליקמיה.

עם לנטוס, אחוז האירועים ההיפוגליקמים החמורים ירד באופן משמעותי בילדים במשקל נורמלי (29.7 לעומת 7.4 אירועים ל-100 שנות אדם).

לא היו שינויים משמעותיים במשקל עם ליספרו לפני ארוחה ולנטוס לפני השינה, למרות ש-43% מהילדים היו בעודף משקל לפני ואחרי הטיפול.

טיפול אינסולין חלופי מדגיש כיום את חשיבות מתן אינסולין לאורך היום במינון המבוסס על בחירת אוכל גמישה והתמקדות בשיפור בקרה מטבולית.

טיפול אינסולין גמיש עם לנטוס מאפשר חלוקה קשוחה פחות של קלוריות לכל ארוחה, בהשוואה לטיפול קונבנציונלי או טיפול המשלב NPH או אולטראלנט, טיפול אינסולין גמיש עם לנטוס מאפשר גישה פיזיולוגית יותר לאינסולין חלופי מלבד טיפול משאבת אינסולין.

Pediatrics 2005;115:1320-1324

לידיעה במדסקייפ

לאתר לנטוס ב-e-med

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה