Endocrinology other

רמות נמוכות של בטא-קטנין צופות תוצאות סרטן ערמונית (Int J Cancer)

רמות גרעיניות נמוכות של בטא-קטנין, מולקולת סיגנל גרעינית, קשורות לפרוגנוזה גרועה יותר עם סרטן ערמונית מקומי, על פי דיווח בגיליון ינואר של International Journal of Cancer.

דיווחים קודמים עירבו את בטא-קטנין בקרציוגנזה של הערמונית דרך יכולתו להשפיע על פעילות קולטן אנדרוגני. עם זאת, הביטוי הגרעיני של חלבון זה ברקמת ערמונית נורמלית ואבנורמלית לא היה ידוע, ולא היה ברור אם ביטוי כזה משפיע על התקדמות סרטן הערמונית.

בכדי לענות על שאלות אלו העריכו ד”ר רוברט סאתרלנד ושותפיו ממכון גרבן למחקר רפואי בדרלימגהרסט, אוסטרליה, ביטוי בטא-קטנין גרעיני ב-5 נבדקים עם ערמונית רגילה, 26 עם היפרטרופיה שפירה, 232 עם סרטן מקומי ו-20 עם סרטן מתקדם.

לנבדקים עם סרטן מתקדם היו רמות גבוהות משמעותית של בטא-קטנין לעומת אלו עם סרטן מקומי, אשר להם היו רמות גבוהות משמעותית לעומת אלו עם גידול שפיר (p < 0.001 לכל אחד).

בדיקה נוספת של קבוצת הסרטן המקומי חשפה כי רמות בטא-קטנין היו קשורות ישירות לשרידות ביוכימית ללא התדרדרות ובקשר הפוך לרמות PSA לפני הניתוח. בנוסף, אפילו בקרב חולים עם רמות PSA הנמוכות ביותר (פחות מ-10 ng/mL), רמות בטא-קטנין נשארו כסמן צופה פרוגנוזה.

הביולוגיה של העברת אותות של בטא-קטנין היא מסובכת, אך האיזון נטו נוטה לכיוון דיכוי גידול, דבר המסביר את הממצאים.

יש צורך במחקרים נוספים בכדי להעריך את הפוטנציאל הקליני של ביטוי בטא-קטנין גרעיני כסמן פרוגנוסטי בחולים עם סרטן ערמונית מקומי בסיכון נמוך ולהמשיך לבדוק את הביולוגיה של בטא-קטנין in vivo בהקשר של סרטן ערמונית.

Int J Cancer 2005;113:415-422

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה