Endocrinology other

שילוב הורמונים עם הקרנה חיצונית ופנימית עוזר לחולים עם סרטן הערמונית בסיכון גבוה

על פי מחקר שפורסם בגיליון ינואר של International Journal of Radiation Oncology*Biology*Physics, לחולים בסרטן הערמונית עם סיכון גבוה אשר מטופלים ע”י הקרנות חיצוניות ופנימיות וטיפול הורמונלי, יש סיכוי טוב לנצח את המחלה לעומת חולים המטופלים בהקרנות בלבד.

מאז שנות ה-80 המאוחרות, רופאים משתמשים יותר בהקרנות פנימיות, הנקראות גם ברכיתרפיה, לריפוי סרטן הערמונית. לחולים עם סרטן בסיכון גבוה- מוגדר כשיש לפחות שניים מהשלוש: מדד גליסון גבוה, רמות PSA גבוהות ו/אן שלב מתקדם- הרופאים הוסיפו הורמונים והקרנה חיצונית לתוכנית הטיפול במטרה להעלות  אחוזי שרידות. במחקר זה בדקו הרופאים כמעט 200 גברים עם סרטן ערמונית בסיכון גבוה במשך 8 שנים בכדי לראות האם הוספת הקרנה חיצונית וטיפול הורמונלי לברכיתרפיה אכן העלתה את אחוזי השרידות.

 מהמשתתפים, 107 גברים טופלו ע”י הקרנה חיצונית בשילוב פנימית. 69 אחרים קיבלו גם טיפול הורמונלי בנוסף. לאחר 8 שנים, כמעט 94% מהגברים שקיבלו גם טיפול הורמונלי בנוסף היו ללא הוכחות לסרטן הערמונית, בהשוואה ל-84% מהגברים שטופלו ע”י הקרנות בלבד.

זהו מחקר מרתק מפני שהוא מראה שהוספת טיפול הורמונלי והקרנה חיצונית אכן עוזרים לגברים עם סרטן ערמונית בסיכון גבוה לחיות יותר ללא חזרת המחלה.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה