Endocrinology other

חוסר הענות לטיפול בתרופות אוראליות לסוכרת מעלה את הסיכון לאשפוז (Diabetes Care)

ממחקר חדש עולה שחולי סוכרת מטיפוס 2 אשר נוטלים רק באופן חלקי את הטיפול התרופתי הפומי שלהם סובלים מסיכון מוגבר להתאשפז במהלך תקופה של שנה אחת.

הענות חלקית הוגדרה כנטילה של פחות מ-80% מהטיפול שנרשם. החוקרים מצאו שמתוך 900 חולי סוכרת בוגרים שאושפזו בבי”ח במהלך 12 חודשים, 28.9% לא נטלו את התרופות הפומיות באופן מלא.

ה- odds ratio להתאשפז במהלך 2001 בקרב חולי סוכרת שהענותם לטיפול בשנת 2000 לא היתה טובה עמד על 2.53. “לא רק החולים שהפסיקו לחלוטין את הטיפול התרופתי נמצאים בסיכון מוגבר להתאשפז, מדובר גם בחולים שנוטלים עד 80% מהמינון המיועד של התרופות” הדגישו החוקרים.

החוקרים הוסיפו ששכיחות חוסר ההענות לטיפול נגד יתר לחץ דם ולהורדת רמת השומנים בדם בקרב החולים במחקר עמדה על 18.8% ו-26.9% בהתאמה. חוסר ההענות לטיפולים הללו לא היה קשור בסיכון גבוה יותר להתאשפז.

מהמחקר עולה שאבחון והתערבות במקרים של חוסר הענות לטיפול בחולי סוכרת עשויים לסייע הן לחולה והן למממן שירותי הבריאות. “על הרופא ועל הרוקח הנותנים את התרופות הללו לנהל שיחה עם חוליהם על הטיפול התרופתי לא רק לפני תחילת הטיפול אלא גם זמן קצר לאחריו כדי להתמודד עם תופעות לוואי וגורמים נוספים שעלולים להקטין את ההענות” סיכמו החוקרים. 

Diabetes Care 2004;27:2149-2153

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה