Endocrinology other

טיפול בולסרטן בעל יעילות דומה לאמלודיפין, אך כרוך בפחות תופעות לוואי

לפני כשבוע דווח באי-מד על תוצאות מחקר שבחן את יעילות הטיפול ב-amlodipine בהשוואה ל -valsartan. תוצאות המחקר הראו שאמלודיפין יעיל יותר מולסרטן בהפחתת לחץ הדם בבוקר ובהפחתת לחץ דם אמבולטורי של 24 שעות. קישור לידיעה

מטרת המחקר לפנינו להשוות בין היעילות ופרופיל תופעות הלוואי של ולסרטן ואמלודיפין במטופלים מבוגרים עם יתר לחץ דם סיסטולי מבודד.

מחקר אקראי, כפול-סמיות ומבוקר זה, נמשך 24 שבועות ונערך ב-35 מרכזים באיטליה. מטופלים בגילאי 60-80 עם יתר לחץ דם סיסטולי הוקצו אקראית לקבלת טיפול בולסרטן 80 מ”ג או באמלודיפין 5 מ”ג פעם ביום. לאחר 8 שבועות טיפול, במטופלים שלא השיגו איזון מספק של לחץ הדם הסיסטולי, מינון התרופות הועלה ל-160 מ”ג ולסרטן או 10 מ”ג אמלודיפין פעם ביום. בשבוע ה-16, במטופלים עם לחץ הדם שעדיין לא היה מבוקר, ניתנה תוספת מינון נמוך של משתן (hydrochlorothiazide – HCTZ  12 mg) למשך 8 שבועות נוספים. הערכה של הסבילות לטיפול נעשתה בכל אחד מהביקורים בעזרת בדיקה גופנית וראיון.

421 מטופלים נכללו במחקר, 208 בקבוצת הטיפול בולסרטן ו-213 בקבוצת הטיפול באמלודיפין. יעילות שני הטיפולים בהפחתת לחץ הדם הסיסטולי היתה דומה. הכפלת המינונים הביאה לעלייה משמעותית ביעילות שני הטיפולים, אך בקבוצה שטופלה באמלודיפין נמצאה עלייה משמעותית גם בתופעות הלוואי, בעוד שבקבוצת הולסרטן לא היו הבדלים בתלות במינון. בסך הכל, תופעות לוואי דווחו ב-31.9% בקבוצת האמלודיפין בהשוואה ל20.2% בקבוצת הולסרטן, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית. שיעור הבצקות היה 26.8% תחת טיפול באמלודיפין בהשוואה ל-4.8% במטופלים שנטלו ולסרטן.

החוקרים מסכמים שבמטופלים מבוגרים עם יתר לחץ דם סיסטולי מבודד, טיפול בולסרטן, לבד או בתוספת  12 מ”ג HCTZ, הוא בעל יעילות דומה לטיפול באמלודיפין, אך כרוך בפחות תופעות לוואי.

A Randomized, Double-Blind, Active-Controlled, Parallel-Group Comparison of Valsartan and Amlodipine in the Treatment of Isolated Systolic Hypertension in Elderly Patients: The Val-Syst Study. Clinical Therapeutics vol. 25 no. 11, 2003

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה