Endocrinology other

שתלי MENT יכולים לשמש כאמצעי מניעה יעיל בגברים

שתלים של 7-alpha-methyl-19-nortestosterone (MENT) יכולים להיות יעילים כאמצעי מניעה לגברים, כך קובע מחקר שפורסם בנובמבר ב- Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

מספר תכשירים של טסטוסטרון, לבדו או בשילוב עם חומרים מדכאי גונדוטרופינים אחרים, נבדקים כמדכאי פוריות בגברים. מחקרים הראו כי MENT הוא פוטנטי יותר מטסטוסטרון ועמיד לרדוקציית 5-אלפא.

במסגרת המחקר 35 גברים חולקו אקראית לקבלת אחד, שניים או ארבעה שתלים של ethylene vinyl acetate המכילים MENT. השתלים הוחדרו תת-עורית לאספקט המדיאלי של הזרוע תחת הרדמה מקומית. In-vitro קצב השחרור של MENT Ac מכל שתל היה כ- 400 מיקרוגרם ליום. הטיפול תוכנן ל- 6 חודשים אולם בשתיים מהמרפאות הטיפול נמשך 9 חודשים (לשני שתלים) או 12 חודשים (ל- 4 שתלים).

נרשמו עליות ברמת MENT בסרום התלויות במינון וכן ירידות בטסטוסטרון, LH ו- FSH. אוליגוספרמיה נרשמה ב-4 נבדקים שקיבלו שני שתלים ולא נרשמה באף נבדק שקיבל שתל בודד. אזוספרמיה תועדה בשניים מקבוצת שני השתלים וב-8 מקבוצת ארבעת השתלים.

נרשמו תופעות לוואי הפיכות שכללו עלייה בספירת האריתרוציטים, בהמטוקריט, המוגלובין וב- SHBG. הופיעו שינויים קלים באנזימי הכבד ושינויים מתונים והפיכים בפרופיל השומנים.

החוקרים אומרים כי התוצאות מוכיחות ששתלי ה- MENT מדכאים יצור זרע לתקופה ממושכת וכי לתכשיר פוטנציאל כאמצעי מניעה לגבר. בנוסף נראה כי החומר מהווה תחליף אדרוגני יעיל ואינו גורם בתפקוד המיני, הם מוסיפים.

J Clin Endocrinol Metab. 2003;88:5232-5239

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה