Endocrinology other

מפגש חוויתי למתבגרים ולהוריהם בנושא סוכרת נעורים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת שירותי- בריאות כללית

 

היחידה לאנדוקרינולוגיה פדיאטרית במרכז הרפואי קפלן קיימה מפגש חוויתי למתבגרים עם סוכרת נעורים ולהוריהם, ביוזמתם של ד”ר צונג אמנון ממרפאת סוכרת נעורים והפסיכולוגית רוית שטיינמן המשמשת יועצת במרפאה.

המפגש נועד להקנות אמצעי תמיכה רגשיים, רפואיים וחברתיים לילדים ולהורים, תוך שימוש בפעילויות קבוצתיות.

למתבגרים נערכה סדנא על מדשאות בית החולים שכללה תרגילי הכרות בין המשתתפים, תרגילי יצירה בנושא דמוי עצמי, ותרגילי תקשורת. במהלך הסדנא התוודעו מטופלי הסוכרת אחד לשני, והביעו עצמם ואת יחסם למחלה ביצירה, בדמיון מודרך ובדיון.

במקביל נערכה סדנת הורים שבה נתנה להם היכולת לבטא את קשייהם כהורים לילדים סוכרתיים ולשתף בהתמודדותם, לרבות זריקות, הבדיקות התכופות והצורך בדיאטה קפדנית בתקופה של גיל ההתבגרות הבעייתי מבחינת שיתוף פעולה, בד בבד עם רצונם לתמוך במתבגר בתהליך גיבוש זהותו ותפיסתו העצמיים. את הסדנאות הנחו הפסיכולוגיות חניתה ראובן ורוית שטיינמן בשיתוף עם מרפאה באומנות אנג’ליק בן משה ועם סטודנטית לפסיכולוגיה ליאורה גרשמן, תוך שימוש באמצעים השלכתיים ובהפעלה קבוצתית.

לאחר הסדנאות נערכה הרצאה בנושא חידושים בסוכרת הנעורים ע”י ד”ר צונג אמנון ונערך פנל שאלות ותשובות בהשתתפות ד”ר צונג, הפסיכולוגית רוית שטיינמן וחניתה ראובן, אחות סוכרת-מנורה קליין, עובדת סוציאלית עירית טוקר והדיאטנית של מרפאת סוכרת סבינה דוידוב.

בפנל זה ניתנה להורים ולילדים ההזדמנות להעלות שאלות בתחומים שונים של הטיפול במחלה.

תגובותיהם של ההורים ושל הילדים היו נלהבות: “היה סבבא” או כלשון אחד ההורים: “המפגש מבורך מאוד, אני מקווה שמפגש זה יעזור לנו כהורים וגם לילד שיגיע למודעות והכרות על ידי השיחות”.

את המפגש חתמה ארוחת צהריים על המדשאה. המפגש נתמך ע”י חברת אלי לילי ישראל.

מפגש זה הינו חלק משיתוף פעולה מתמשך בין היחידה לאנדוקרינולוגיה פדיאטרית לבין השירות הפסיכולוגי בביה”ח, שמטרתו להתייחס למכלול הרחב של ההיבטים הרפואיים והפסיכולוגיים של מחלת הסוכרת עבור ילדים, בני נוער ומשפחותיהם. לאור התגובות המעודדות של המשתתפים, מתוכננים מפגשים נוספים ברוח זו גם לקבוצות גיל נוספות של ילדים המטופלים במרפאת סוכרת נעורים וכן לילדים עם הפרעות גדילה, בעיות משקל והפרעות אנדוקרינולוגיות אחרות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לד”ר אמנון צונג בפלאפון: 484737 053

סוכרת נעורים סוכרת סוג 1 הינה מחלה שגוררת את המטופליםל לצורך מתמיד באינסולין. בישראל חיים כמה אלפי ילדים ומתבגרים החולים בסוכרת.

שכיחות סוג 1 בין הגילאים 0 17 כ 8 מקרים חדשים לכל 100,000.

מסרה

דנה קידר

דוברת המרכז הרפואי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה