Drug Delivery System

סימפטומים אקסטרה פירמידלים אינם קשורים חזק להתפתחות Tardive Dyskinesia מאוחרת (מתוך American Journal of Psychiatry)

ממחקר חדש, שפורסם ב-American Journal of Psychiatry, עולה כי למרות שההופעה של סימפטומים אקסטרה פירמידלים (הקורת זמן קצר לאחר התחלת טיפול אנטי פסיכוטי בסכיזופרניה) קשורה עם סיכון מוגבר לפתח tardive dyskinesia (תנועות לא תקינות ולא רצוניות הקורות לאחר שימוש ארוך טווח בחלק מתרופות האנטי פסיכוטיות הישנות), קשר זה אינו חזק מספיק בכדי לזהות בדיוק את הנבדקים הנמצאים בסיכון גבוה.

יש אינדיקציה לכך, שחלק מהסימפטומים האקסטרה פירמידלים הקורים בשל שימוש בתרופות אנטי פסיכוטיות, כגון פרקינסון ודיסטוניה, מעלים את הסיכון ל- tardive dyskinesia בקשישים. אך המצב בחולים צעירים יותר פחות ברור.

במחקר השתתפו יותר מ-9000 חולים עם סכיזופרניה. בנקודת ההתחלה ל-9% מהחולים היה tardive dyskinesia ול-37.8% היו סימפטומים אקסטרה פירמידלים.

3% נוספים פיתחו tardive dyskinesia במהלך שנת המעקב. בערך למחצית מהחולים, שפיתחו tardive dyskinesia, היו סיפטומים אקסטרה פירמידלים מוקדמים.

למרות שסימפטומים אקסטרה פירמידלים בנקודת ההתחלה נבאו מהלך מאוחר של tardive dyskinesia (HR 2.0), החוקרים ציינו כי גורם זה לא מזהה חולים הנמצאים בסיכון גבוה בצורה איתנה.

37.6% מהחולים השתמשו בתרופות אנטי פסיכוטיות מדור שני לפני ההרשמה למחקר, והמספר עלה ל-85.8% לאחר מכן.

במאמר מערכת נרשם כי המידע מציע, שיש ירידה בסיכון ל- tardive dyskinesiaעם השימוש בתרופות השייכות לדור השני, אך סיכון זה יכול להשתנות בין תרופות ספציפיות. מאוד חשוב, שרופאים יישארו עירניים לפוטנציאל של תופעות לוואי נוירולוגיות בטווח הארוך והקצר בקרב חולים המקבלים תרופות אנטי פסיכוטיות.

Am J Psychiatry 2006;163:1438-1440,1316-1318

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה