Drug Delivery System

היעילות של Dutasteride בטיפול ב-BPH נשמרת גם ברפואה הקלינית (BJU International)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של BJU International, עולה כי ל- Dutasteride (מעכב אלפא 5 רדוקטז) יש מגוון אפקטים מועילים בטיפול בחולי BPH (benign prostatic hyperplasia) המטופלים ברפואה הקלינית.

החוקרים ציינו כי Dutasteride הוכח כיעיל במחקרים, והוא סיפק שיפורים משמעותיים בסימפטומי ה-BPH. בנוסף Dutasteride הביא לירידות משמעותיות בנפח הערמונית ולירידה בצורך לניתוח. נציין כי לתרופה יש פרופיל בטיחות חיובי.

בכדי לגלות אם יתרונות אלה רלוונטים לחולים ברפואה הקלינית הרוטינית, החוקרים ערכו מחקר, שבו השתתפו 366 גברים עם BPH סימפטומטי. כולם קיבלו Dutasteride במינון של 0.5 mg פר יום למשך חצי שנה.

בסוף המחקר, ל-72.5% מהחולים הייתה ירידה של לפחות 3 נקודות בניקוד International Prostate Symptom. הירידה הייתה מ-15.3 בנקודת ההתחלה ל-10.2 לאחר 12 שבועות של טיפול ול-9.1 לאחר 24 שבועות של טיפול.

החוקרים מצאו, שהשיפורים היו יותר בולטים בסימפטומי ההתרוקנות לעומת סימפטומי האגירה. הניקודים של איכות החיים גם כן השתפרו, וכן המדידות של חוסר הנוחות של החולה ושל שביעות הרצון.

לסיכום, זהו דבר מאוד מעניין ומעודד, שהיתרונות של התרופה (שנראו במחקרים קלינים מבוקרים) הינם ברי השגה ואף יכולים להיות גדולים יותר ברפואה הקלינית האמיתית.

BJU Int 2006;98:83-88

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה