Drug Delivery System

האם Alfuzosin מאט התקדמות של BPH ? (מתוך BJU International)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אפריל של BJU International, עולה כי Alfuzosin מאט את ההתקדמות של BPH (benign prostatic hyperplasia), אך לא מונע אצירת שתן אקוטית.

חוסמי אלפא מטפלים בסימפטומים ומונעים התקדמות של הסימפטומים, אך הם לא מונעים אצירת שתן אקוטית וניתוח.

המחקר העריך את האפקט של טיפול במשך שנתיים עם Alfuzosin במינון של 10 mg פעם ביום על סימפטומים של מערכת השתן הנמוכה והתקדמות אירועי BPH ביותר מ-1500 גברים.

אחוז החולים עם התקדמות סימפטומים של לפחות ארבע נקודות במדד IPSS (International Prostate Symptom Score) היה נמוך משמעותית עם מתן Alfuzosin (11.7%) בהשוואה לקבוצת הפלצבו (16.8%).

האפשרות, שלחולה תהיה ירידה בשיעור הופעת סימפטומים של מערכת השתן הנמוכה או אירועי התקדמות BPH, הייתה משמעותית יותר עם טיפול ב- Alfuzosin.

מצד שני, הסיכון לאצירת שתן אקוטית לא השתנה בין טיפול ב- Alfuzosin (2.1%) ובין קבוצת הפלצבו (1.8%). הסיכון לניתוח הקשור ל-BPH גם כן לא השתנה משמעותית בין שתי הקבוצות.

מדדי איכות החיים היו גבוהים יותר באופן כללי עם טיפול ב- Alfuzosin, אך שכיחות אירועים לא רצויים חמורים והפסקות של אירועים בלתי רצויים היו דומים בשתי קבוצות הטיפול.

לסיכום, אומנם התוצאות בטיפול עם Alfuzosin ובטיפול עם dutasteride מאוד דומות, אך Alfuzosin לא דורש טיטרציה של המינון והוא יותר קל לשימוש.

BJU Intl 2006;97:734-741

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה