DPP4 & GLP1

הטיפול ב IDegLira (זולטופיי ) יעיל בהורדת ערכי HbA1C ללא קשר לרמת ה- HbA1C הבסיסית במטופלים עם סוכרת סוג 2 שאינה מאוזנת (מתוך EASD – European Association for the Study of Diabetes)


מאת ד”ר אלינור מוסרי-בריסקין

אינסולין IDegLira degludec/liraglutide (IDegLira, זולטופיי) , הינו אינסולין חד יומי המשלב אינסולין degludec ואגוניסט הרצפטור ל- GLP-1 liraglutide (Lira) ביחס קבוע. תוכנית מחקרי ה- DUAL חקרו את היעילות והבטיחות של IDegLira באוכלוסיות שונות עם סוכרת סוג 2.

אנליזות קודמות של phase 3a DUAL 1 extension ו- DUAL 2 הראו כי הטיפול ב IDegLira יעיל ללא קשר לרמת ה- HbA1C הבסיסית.

אנליזה אחרונה אשר הוצגה בכנס EASD האחרון, ספטמבר 2016, הינה אנליזת post hoc שמטרתה לוודא את יעילותה של IDegLira בהורדת ערכי HbA1C ללא קשר לערכו ההתחלתי, באוכלוסיות המחקרים DUAL III, IV, V.

באנליזה זו נבדקו האוכלוסיות ממחקרים DUAL III, DUAL IV, DUAL V, מחקרים אשר ארכו 26 שבועות ונערכו על סוגי אוכלסיות שונים עם סכרת בלתי מאוזנת. חולים מכל שלושת המחקרים סווגו לערכי HbA1C ≤ 7.5, בין 7.5-8.5, ו > 8.5.

עבור כל ערכי ה- HbA1C הבסיסיים, הירידה בערכי ה- HbA1C היתה גדולה יותר באופן משמעותי עם הטיפול ב- IDegLira, מאשר פלצבו, מאשר אינסולין glargine 100יחידות/מ”ל, ומאשר GLP-1 RA.

ב- DUAL-V, במטופלים עם HbA1C>9%, הערך ירד ל- 6.9% עם IDegLira לעומת 7.8% עם אינסולין Glargin.

בכל המחקרים ועבור כל ערכי ה HbA1C הבסיסיים, IDegLira הביאה לירידה בערך ה HbA1C הממוצע ל < 7%.

מטופלים עם A1C בסיסי גבוה הראו ירידה גדולה יותר ב HbA1C בסוף המחקר.

לסיכום, האנליזה הראתה כי ישנה ירידה גדולה יותר באופן משמעותי בערך ה- HbA1C עם טיפול ב IDegLira לעומת טיפול בGLP-1RA , SU או אינסולין Glargin, זאת על פי 3 מחקרי ה- DUAL.

EASD 2016

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה