DPP4 & GLP1

נובו נורדיסק מכריזה על תוצאות מחקר ה-LEADER : ירידה בסיכון הקרדיווסקולרי ארוך הטווח תחת טיפול ב-liraglutide (ויקטוזה)

חברת נובו נורדיסק הכריזה היום על תוצאות מחקר ה-LEADER מהם אשר נועד להעריך את הבטיחות הקרדיווסקולרית של liraglutide (ויקטוזה) לאורך של 5 שנות מעקב, מהן עולה כי הטיפול היה קשור לירידה בסיכון הקרדיווסקולרי.

יעד המחקר המרכזי של ה-LEADER ,אשר השווה בין הוספת ליראגלוטייד לפלצבו בלמעלה מ-9,000 חולי סוכרת סוג 2 , היה שילוב של אירוע ראשון של מוות קרדיווסקולרי, אוטם לא קטלני של שריר הלב , ושבץ לא קטלני.

הקבוצה שטופלה בליראגלוטייד השיגה עדיפות בהפחתת אירועים קרדיווסקולריים מג’וריים שהתבססה על ירידה בסיכון בשלושת המרכיבים של יעד המחקר המשולב. כמו כן מוסרת נובו נורדיסק בהודעתה שפרופיל הבטיחות של ליראגלוטייד היה עקבי עם מחקרים קליניים קודמים.

בדיווח מצוטט המנהל המדעי של נובו נורדיסק המציין שחולי סוכרת סוג 2 נמצאים בסיכון קרדיווסקולרי מוגבר , ולכן ממצאי המחקר הנוכחי מאוד משמחים ומרגשים שכן הם מראים שהטיפול בליראגלוטייד לא רק תרם לאיזון רמות הסוכר אלא גם לירידה באירועים קרדיווסקולרים מג’וריים.

ממצאים מפורטים של המחקר יועברו לרשויות הרלבנטיות ויוצגו בכנס האגודה האמריקאית לסוכרת (ADA) ביוני 2016 .

מחקר ה-LEADER היה רב מרכזי, בינלאומי, אקראי , כפול סמיות ומבוקר פלצבו, אשר חקר כאמור אפקט ארוך טווח של ליראגלוטייד (במינונים של 1.2 ו-1.8 מ”ג) בהשוואה לפלצבו, הן כתוספת לטיפול, בחולי סוכרת סוג 2 הנמצאים בסיכון גבוה לאירועים קרדיווסקולריים. במחקר נכללו 9,340 משתתפים והוא החל בספטמבר 2010 ב-32 מדינות עם מעקב של 3-3.5 שנים.

לדיווח (באתר בלומברג) החברה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה