Digital Marketing

הנחיות חדשות מפריכות מיתוסים אודות הטיפול כנגד COVID-19 (מתוך ה-NIH)

קורונה

המלצות לטיפול בנגיף הקורונה, כמו גם תיאוריות קונספירציה בכל הנוגע למגפה העולמית, השתנו בקצב מטריד במהלך השנה האחרונה ונדמה כי אין מחלה אחרת שעוררה כל כך הרבה סוגיות פוליטיות והובילה לפילוג כה נרחב באוכלוסיה.

במהלך המגפה רבים הביעו את עמדתם באשר לדרך החשובה ביותר למניעה וטיפול בנגיף, כאשר גם מומחים ותיקים וגם חסרי כל השכלה לא נמנעו מלשתף את הציבור בדעותיהם. תרופות רבות הוצעו ככאלו העשויות להביא לריפוי הזיהום, גם כאשר רופאים ומדענים טענו כי הן חסרות תועלת.

ב-5 במרץ השנה פורסמו קווים מנחים עדכניים מטעם ה-National Institute of Health אודות ההמלצות לטיפול בנגיף הקורונה. למרות שהמסמך המלא, שאורכו עולה על 200 עמודים, הוא מתיש וארוך, חשוב בעיקר להבין את העדכונים האחרונים בנושא.

מאחר ולרפואה מונעת ישנה חשיבות רבה בטיפול הראשוני, חשוב להדגיש כי אן תרופות מומלצות למניעת הזיהום בנגיף הקורונה. למעשה, נטילת טיפול לפני חשיפה אינו מומלץ גם עבור המטופלים בסיכון הגבוה ביותר, דוגמת אנשי צוות רפואי.

בהנחיות העדכניות, ניתן לתת מנה תוך-ורידית יחידה של Tocilizumab במינון של 8 מ”ג/ק”ג רק בשילוב עם דקסמתזון בחולים מאושפזים מסוימים בהם חלה הידרדרות נשימתית מהירה, כולל חולים שאושפזו לאחרונה אשר שהו ביחידת טיפול נמרץ במהלך 24 השעות האחרונות וכעת נדרשים להנשמה מלאכותית או תמיכת חמצן בזרם גבוה. הטיפול מומלץ גם לחולים שאינם מאושפזים ביחידות טיפול נמרת ונדרשים לחמצן בקצב עולה במהירות, לצד רמות גבוהות של סמני דלקת. בהנחיות החדשות, ההמלצה היא לטפל בחולים מאושפזים אחרים הנדרשים לחמצן ב-Remdesivir, משלב Remdesivir עם דקסמתזון, או דקסמתזון בלבד.

בחולים אמבולטוריים, אלו עם זיהום בדרגה קלה-עד-בינונית ובסיכון גבוה לפתח מחלה חמורה ו/או חולים מאושפזים, ניתן לטפל ב-Bamlanivimab במינון 700 מ”ג עם Etesevimab במינון 1,400 מ”ג. יש להתחיל בטיפול מוקדם ככל הניתן לאחר אישור האבחנה ובתוך 10 ימים מהופעת התסמינים. אין הוכחות לתמוך בטיפול זה בחולים שאושפזו בשל הזיהום. עם זאת, הטיפול עשוי לשמש לחולים המאושפזים מסיבות אחרות ופיתחו זיהום בדרגה קלה-עד-בינונית. בשל אספקה מוגבלת, יש לשמור את הטיפול לחולים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכי המחלה.

בדומה להנחיות הקודמות, ההנחיות החדשות גם ממליצות כנגד מתן Hydroxychloroquine כטיפול מונע לפני ואחרי חשיפה. ההנחיות החדשות ממליצות גם כנגד מתן Casirivimab עם Imdevimab לחולים מאושפזים.

חשוב מאוד להתעדכן בהנחיות ובהמלצות החדשות ולעקוב אחר העדכונים המתפרסמים על-סמך העדויות ממחקרים חדשים בנושא.

מתוך ה-NIH

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

אתם מוזמנים לוובינר עם פרופ’ מבורך

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה