Digital Marketing

פייזר ארה”ב זוכה בתביעה נגד הפרת פטנט של ליפיטור (PLS )

בשורה טובה לפייזר העולמית: בית משפט פדרלי אישרר את התוקף של שני פטנטים של ליפיטור (אטורבסטטין-Atorvastatin ) , התכשיר להורדת רמות כולסטרול  הנמכר ביותר בעולם. חברת רנבקסי ניסתה לעקוף את הפטנט אך פייזר הגיבה בתביעה משפטית וכאמור, ע”פ הכרעת בית המשפט, רנבקסי (וחברות גנריות אחרות) יהיו מנועות מלייצר וורסיה גנרית של הליפיטור עד יוני 2011 .

השופט העיר שרנבקסי נכשלה להוכיח שהפטנט של פייזר היה חסר תוקף. הגנת רנבוקסי הייתה מבוססת על הטענה שפייזר עיוותה את המידע שנמסר למשרד הפטנטים וזכויות הקניין, כולל גירסאות שקריות של מחקרים קלינים. השופט לא קיבל טענות אלה וראה בפעולות פייזר סבירות וקבילות.

תגובת אנליסטים לדיווח הייתה שפסק הדין הסיר עננה כבדה מעל פייזר ומעל התעשייה הפרמצבטית האתית בכלל.

מכירות הליפיטור הגיעו בשנה האחרונה לשיא של 10.9 מיליארד $, ולאור הידיעה הזו מחיר המנייה של פייזר עלה ב-12% תוך מס’ שעות…

לדיווח ב-plsgroup

הערת המערכת: לא ברור איזו השלכה יש לפסק דין זה לגבי המתרחש בישראל. בארץ, נרשמה ואושרה כבר ורסיה גנרית לליפיטור (במינונים של 10,20 מ”ג בלבד) , אך למיטב ידיעתנו, היא אינה משווקת ופעילה עדיין. בישראל, הליפיטור, נכון להיום, משווק תחת הסכם עם פייזר, ע”י חברת ניאופרם, וגם בארץ זהו אחד התכשירים הנמכרים ביותר, אם לא בעל היקף המכירות הגדול ביותר, למרות אגב שבאופן תמוה וחסר הגיון רפואי-כלכלי המינונים הגבוהים של הליפיטור (40 ו-80 מ”ג) אינם מאושרים עדיין בסל הבריאות.

לפאנל מומחים מצולם שהתקיים לאחרונה עם ראשי החברה לטרשת עורקים, אשר יצאו גם בימים האחרונים לקמפיין ציבורי/תקשורתי על חשיבות הטיפול להורדת כולטסרול, לרבות שימוש בתרופות חדשות ובמינונים גבוהים במסגרת סל הבריאות, ניתן להקליק כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה