Digital Marketing

אשת השיווק של חודש נובמבר, מטעם איגוד המפרסמים בישראל: נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן

איגוד המפרסמים בישראל בחר בנאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן, כאשת השיווק של חודש נובמבר.

נאוה עינבר מופקדת על תחום ההסברה וההדרכה של האגודה למלחמה בסרטן, שתקציבו השנתי כ –  10 מיליון שקל, השלישי בגודלו, בתקציב הכולל של האגודה, שעמד השנה על 60 מיליון שקל. את ההצלחה השיווקית הגדולה ביותר היא רואה בהגברת המודעות בקרב הציבור לצורך לנקוט בצעדים למניעת סרטן, כמו גמילה מעישון, או מניעת חשיפה לשמש ולגידול בנכונות הציבור לבצע בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד וסרטן המעי הגס.

לדבריה, השנה נעצר הגידול המדאיג במספר הלוקים בסרטן העור ואף בקרב הנשים ישנה אפילו ירידה, בזכות הפנמת המסר. באשר לתחום הגילוי המוקדם מוסיפה עינבר “כיוון שסיכויי הריפוי תלויים בשלב שבו התגלה הסרטן, אנו משקיעים משאבים במטרה להעלות קמפיינים שיעודדו את הציבור לבצע בדיקה לאבחון מוקדם של סוגי הסרטן שגילויים המוקדם מביא לאחוזי ריפוי גבוהים ביותר, כגון סרטן השד וסרטן המעי הגס. אולם הציבור מתרגל מהר לתוכן המסר לכן צריך לחדש ולרענן ולמצוא כיוונים ייחודיים עם יותר תעוזה, על מנת לא לאפשר לו להתעלם ולטמון את הראש בחול. גם החשש מפני סרטן, חוסר ידע או מידע מוטעה בנושא, מונעים מאנשים לקחת אחריות על בריאותם ולהיבדק, לכן עלינו עם קמפיין השדיים באמצעות גיתם BBDO, אשר במרכזו מצולם מקרוב חזה נשי, שגרם להנעה לפעולה של אלפי של נשים בריאות וצעירות לפנות אלינו. הקמפיין אולי הכעיס כמה נשים, אבל בהחלט בזכות כוחו הציל חיים. גם במהלך חודש המודעות לסרטן המעי הגס, בקמפיין בשיתוף משרד הבריאות, ההצלחה נמדדה באופן מיידי, במהלכו נענו בכל יום מאות שיחות במוקד המידע הטלפוני שלנו ובסוף החודש עמדנו על מספר שיא של 4,000 פניות!”

עינבר רואה חשיבות רבה ביצירת אפקט מצטבר של יחסי הציבור שהתעצם מאז החלה בתפקידה ובחיזוקו וביסוסו של המסר על ידי קמפיין פרסום יצירתי. “היום, סרטן כבר איננו “המחלה ההיא” והעיסוק בו עבר מהפכה שיווקית עם המון פתיחות והפך למקובל יותר בקרב הציבור הרחב. יותר ויותר חולים חושפים את סיפור הניצחון שלהם בכלי התקשורת ומהווים חלק בלתי נפרד מהזרוע השיווקית שלנו. גם ההתעניינות של הציבור בתחום הבריאות גברה, לפני כשנתיים פניתי לכל העיתונים והצעתי להם להוציא מוספים שיוקדשו למחלת הסרטן וישלבו תוכן בריאותי ומודעות פרסום. הצלחתי לשכנע את הארץ ואת מעריב והיום הם מבינים שצדקתי ומוכנים להוציא 6 כאלו בשנה. מסקר שערכה השנה הסתדרות הרפואית עלה כי 55% מהציבור נוהג להתעדכן במוספי בריאות ובנוסף כי 27% מהציבור היו רוצים לשמוע יותר בכלי התקשורת על בריאות, לעומת 14% על פוליטיקה”.

נאוה עינבר משמשת בתפקידה למעלה משלוש שנים. מאחוריה שנים של ניסיון במשרדי יחסי הציבור של רני רהב, שם כיהנה כמשנה למנכ”ל ושל רוני רימון ובני כהן, אצלם שימשה כיועצת תקשורת. נאוה עינבר, חברה באיגוד המפרסמים בישראל וחברת הנהלה באיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. לדבריה התאהבה בתחום השיווק החברתי, כאשר המשרד של רהב, לקח על עצמו בהתנדבות את הטיפול בקרן “אמץ לוחם” והיא מונתה לדוברת הקרן. “אז החלטתי שהתפקיד הבא שלי יהיה בעמותה הפועלת בתחום החברתי. רציתי ללכת לעבודה כל בוקר עם תחושה של שליחות וכך הגעתי לכאן.”

עינבר מדגישה “בעידן בו תחושות הציבור לפעילותן של עמותות בישראל הינה דו ערכית, מצד אחד מעריכים את עשייתן ומצד שני קיים יחס חשדני בשל פרסומים שונים, בחרנו להשתמש בהדגשת העובדה שפעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב ממשלתי ולהעביר אותה בהתחלה רק ביחסי ציבור ואחר כך לצרף אותה כסגיר לכל מודעת פרסום שלנו בעיתון. אנחנו גם מציינים בכל הזדמנות כי הוצאות השכר והתפעול של האגודה למלחמה בסרטן מהוות כ 10% בלבד מסך כל תקציבה השנתי, עובדה הראויה לציון בקנה מידה לאומי ובין לאומי כאחד”.

עינבר מוסיפה “ישנם מספר סוגי סרטן הניתנים למניעה על כן אנו מגבירים את המאמץ בתחום הימנעות מחשיפה לשמש וכן הימנעות מעישון ונוקטים כאן בגישה יצירתית, קלילה ואף הומוריסטית על מנת להגיע לקהל צעיר ככל האפשר, כך עלינו עם קמפיין “הביישנים” ביחד עם משרד הבריאות, באמצעות גיתם BBDO, בעקבותיו ראינו עליה במספר האנשים המרגישים נוח להעיר למעשנים מ- 13% ל- 61%. הגישה הזו גם העלתה על סדר היום את נושא העישון הפסיבי ועוררה את המעשנים עצמם, רק לפני כמה חודשים ערכנו סקר שהראה כי 95% מקרב המעשנים בישראל, יכבו את הסיגריה במקום ציבורי אם מישהו יעיר להם על כך בנימוס”

עינבר מציינת כי “פעם בשנה במסגרת מבצע “הקש בדלת”, אנחנו פונים לציבור באמצעות המדיה וקוראים לו לפתוח את הלב ואת הכיס. השנה החלטנו להעניק לקמפיין יתר שקיפות, על מנת לתת לתורמים הפוטנציאלים תחושת שיתוף אמיתית ולהסביר כי התרומה שלהם מאפשרת לנו להציל חיים ואף פרטנו בסרטון בטלוויזיה ובמודעות בעיתונים כי התרומה מאפשרת לנו לממן מחקרים, לרכוש מכשירים רפואיים חדשניים לטיפול בחולי הסרטן, לתמוך כספית בחולי סרטן נזקקים, לסייע לילדים חולים בהשלמת חומר הלימודים, להפעיל קייטנות נופש לחולי סרטן ולבני משפחותיהם, להקים מחלקות לחולי סרטן בבתי החולים ברחבי הארץ ולממן את העסקתן של אחיות ועובדות סוציאליות, המסייעות לחולי הסרטן בבתי החולים ובמרפאות בקהילה ועוד מגוון פעילויות מצילות חיים”.

הערת מערכת e-Med: מצטרפים לברכות. יישר כוח !

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה