Dialysis

Atorvastatin מוריד את רמות החומצה האורית בדם (Am J Kidney Dis)

ממחקר חדש עולה שטיפול בדיסליפידמיה באמצעות atorvastatin (lipitor) מוריד את הרמות של חומצה אורית בסרום, חומר המהווה פרדיקטור טוב לארועים קורונרים חוזרים.

במחקר השתתפו 800 חולים אשר לא קיבלו טיפול מספק לאיזון הדיסליפידמיה (רק 12% קיבלו סטטינים). במקביל אליהם נבדקו 800 חולים נוספים אשר קיבלו את הטיפול היעיל בדיסליפידמיה באמצעות atorvastatin (ב-98% מתוכם) במינון 24 מ”ג ליום. מינון אשר השיג את היעד המומלץ מבחינת רמות כולסטרול וידוע כמקטין תמותה ותחלואה בקרב חולים במחלות קורונריות.

החוקרים דיווחו שבתחילת המחקר לכל החולים היו תפקודי כלייה תקינים ורמות מעט גבוהות של חומצה אורית בדם (7.1 mg/dL או 425 µmol/L).

החולים מצאו שבקרב החולים שקיבלו את הטיפול ב- atorvastatin נצפתה ירידה של 8.2% ברמות החומצה האורית בדם ולעומתם בחולים שלא קיבלו את הטיפול היתה עלייה ברמות החומצה האורית ב-3.3%.

ניתוח הממצאים ביחס למספר הארועים הקשורים במחלת כלי הדם הקורונרים הראה שעבור ירידה של 0.5 mg/dL (30-µmol/L) ה- hazard ratio(HR) לארוע קורונרי היה 0.89 וה-HR עמד על 0.76 עבור ירידה של 1 mg/dL (מובהק סטטיסטית).

עבור עלייה של 1 mg/dL ה-HR עמד על 1.29 (מובהק).

מהתוצאות  הללו הסיקו החוקרים שרמות החומצה האורית בדם הן פרדיקטור עצמאי לארועים קורונרים חוזרים. טיפול ב- atorvastatin מוריד בצורה ניכרת את הרמות הללו באנשים הסובלים ממחלת כלי דם קורונרים וע”י כך מטפלים בגורם סיכון נוסף של המחלה.

american journal of kidney disease

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה