Diagnostic radiology

האיגוד הנוירולוגי: תוצאות סקר השבץ הלאומי 2013 מצביעות על צורך דחוף להפעלת יחידות טיפול נמרץ למוח

האיגוד הנוירולוגי קיים השבוע מסיבת עיתונאים בה הציגו ראשי האיגוד את נתוני סקר ה-NASIS (סקר השבץ הלאומי) לשנת 2013 . מנתוני הסקר עולות מס’ נקודות חשובות המצביעות על כך שיש מקום רב לשיפור בטיפול באירועי שבץ בישראל:

  • רק ק 7.4% מאלו שעברו שבץ בשנת 2013 קיבלו את ה-tPA , התרופה ממיסת קרישי הדם אשר אותה ניתן לתת רק בתוך חלון הזמן של 4.5 השעות הראשונות לאחר האירוע.  כמו כן, רק 1.4% בלבד מהחולים עברו צנתור דחוף כדי לשלוף את הקריש מהמוח. – הסיבה המרכזית לשיעור נמוך זה – הגעה מאוחרת מידי למיון .

  • מבין אלה שהגיעו בזמן לבית החולים רק 26% קיבלו את ה-tPA וזאת בשל עיקובים בביצוע בדיקת ה-CT והפניה לטיפול בבית החולים.
  • מדוע זה קורה ? לדברי פרופ’ נתן בורנשטיין, יו”ר האיגוד הנוירולוגי ומנהל היחידה לשבץ מוחי בבית החולים איכילוב, אין ולו יחידה אחת שעומדת בהוראות ובתקני משרד הבריאות. “בישראל אין כיום תשתיות ייעודיות לטיפול דחוף בשבץ מוחי ואין תקני כוח אדם הזמינים 24 שעות ביממה אשר יאפשרו לנפגע אירוע מוחי לקבל טיפול נוירולוגי דחוף במהירות הנדרשת כדי למנוע נכות. שבץ מוחי היא מחלה ברת טיפול. יש צורך דחוף בהקצאת תקציב ייעודי להפעלת יחידות טיפול נמרץ למוח בכל בתי החולים בארץ בדיוק כמו שקיימות בכל בית חולים יחידות טיפול נמרץ לב”, אמר פרופ’ בורנשטיין.

    “זמן אבוד הוא מוח אבוד”, הדגיש פרופ’ דוד טנה, מזכיר האיגוד הנוירולוגי ומנהל מערך השבץ המוחי במרכז הרפואי שיבא. “מהירות מתן הטיפולים מפחיתי הנכות לוקה בחסר וארוכה לעומת המדדים הבינלאומיים ודרישות משרד הבריאות”.

    לידיעה באתר האיגוד הנוירולוגי

    לכתבה ב-YNET

    להרצאתו של פרופ’ דויד טנה מתוך הכנס השנתי של האיגוד בה הציג את תוצאות NASIS 2013

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה