Diabetes

הושק מכשיר הניטור הרציף הראשון לגלוקוז ללא מרשם (Medscape)

מכשיר ה-CGM (מד סוכר רציף) הראשון ללא מרשם זמין כעת למבוגרים מעל גיל 18 שאינם משתמשים באינסולין ואינם בסיכון להיפוגליקמיה

מכשיר ה-CGM (מד סוכר רציף) הראשון ללא מרשם זמין כעת למבוגרים מעל גיל 18 שאינם משתמשים באינסולין ואינם בסיכון להיפוגליקמיה. Dexcom השיקה את Stelo, מכשיר המיועד במיוחד לאנשים עם סוכרת מסוג 2 שאינם משתמשים באינסולין או לאנשים עם טרום-סוכרת. המחיר הוא 99 דולר לחודש או 89 דולר לחודש במנוי. המכשיר אינו מכוסה על ידי ביטוח בארה”ב ואין תוכניות סיוע כספי בשלב זה.

Stelo דומה למכשירי ה-CGM הנוכחיים: הוא עמיד במים, נלבש על החלק האחורי של הזרוע העליונה ושולח ערכי גלוקוז בזמן אמת לסמארטפון. אין צורך בדקירות אצבע והחיישן מחזיק 15 ימים. בניגוד למכשירי CGM הנוכחיים, Stelo אינו מתריע על רמות סוכר נמוכות.

ד”ר תומאס גרייס, ראש התמיכה והתוצאות הקליניות ב-Dexcom, מצפה לשיפור עתידי במוצר ומקווה שהזמינות של Stelo תסייע בהחדרת טכנולוגיית CGM לרפואה הראשונית.

בקרוב צפויה תחרות ל-Stelo, כאשר Abbott Diabetes Care תשיק שני מכשירי CGM ללא מרשם בחודשים הקרובים: Lingo למשתמשים המעוניינים לשפר את בריאותם הכללית, ו-Libre Rio לאנשים עם סוכרת מסוג 2 שאינם משתמשים באינסולין.

ד”ר אהרון ניינשטיין טוען כי יש “ויכוח מתמעט” לגבי ערך ה-CGM לאנשים מעבר למשתמשי אינסולין. עם זאת, הוא מזהיר כי אין ראיות ליתרונות בריאותיים של CGM לאנשים ללא בעיות רפואיות או היסטוריה משפחתית של סוכרת.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה