Diabetes

היעילות והבטיחות של החלפת מעכב DPP-4 לטובת Semaglutide פומי בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetol Int)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetology International מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מיפן, מהן עולה כי תתכן תועלת להחלפת מעכב DPP-4 לטובת Semaglutide פומי בחולים עם סוכרת מסוג 2 שלא השיגו את יעדי איזון גליקמי או משקל הגוף.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי DPP-4 מהווים את משפחת התרופות הפומיות הנפוצה ביותר לשימוש לטיפול בחולי סוכרת מסוג 2 ביפן. עם זאת, טיפול פומי חד-יומי ב- Semaglutide דווח כטיפול העשוי להפחית את ריכוז המוגלובין מסוכרר ומשקל הגוף ללא סיכון להיפוגליקמיה משמעותית. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של החלפת טיפול במעכב DPP-4 לטובת טיפול פומי ב- Semaglutide בחולים יפנים עם סוכרת מסוג 2.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 68 חולים עם סוכרת מסוג 2 שטופלו במרכז יחיד ובחן את השינויים בריכוז המוגלובין מסוכרר ומשקל הגוף לאחר החלפת מעכב DPP-4 לטובת טיפול פומי ב- Semaglutide במשך שישה חודשים ומעלה, ללא שינויים בתרופות פומיות אחרות לאיזון משק הסוכר.

מהנתונים עולה כי חלה ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר מ-7.8% ל-7.0% (p<0.001) וירידה במשקל הגוף מ-74.2 ק”ג ל-71.2 ק”ג (p<0.001) לאורך שישה חודשים.

הירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר הייתה בולטת יותר בקרב משתתפים עם ריכוז המוגלובין מסוכרר התחלתי גבוה יותר (p<0.001). עוד תועדה מגמה של ירידה גדולה יותר במשקל הגוף בחולים עם משך מחלה קצר יותר.

מהנתונים עולה ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר או במשקל הגוף תועדה ב-65 חולים (95.6%). בנוסף, ככל שהירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר הייתה גדולה יותר, כך הירידה במשקל הגוף הייתה גדולה יותר (p<0.001).

באשר לבטיחות הטיפול התרופתי, במהלך הטיפול 18 משתתפים (20.1%) הפסיקו את הטיפול התרופתי, מהם 10 הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי חשודות ושיעורי הפסקת הטיפול היו הגבוהים ביותר בקרב מטופלים מבוגרים, שאינם סובלים מהשמנת-יתר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות החלפת מעכב DPP-4 לטובת טיפול פומי ב- Semaglutide לשיפור האיזון הגליקמי והפחתת משקל. עם זאת, אל מול התועלת של הטיפול התרופתי יש לקחת בחשבון את הסיכון לתופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות.

Diabetol Int, May 30, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה