Diabetes

ניטור סוכר רציף – הצטברות נתונים על היתרונות, והשימוש מתרחב (ADA 2024)

DIABETES, SUGAR, APPLE, SYRINGE סוכרת תפוח מזרק סוכר
נתונים מראים יתרונות גוברים לשימוש במכשירי ניטור סוכר רציף, ומאמצים נעשים לייעל את השימוש בניטור סוכר רציף במסגרות רפואה ראשונית, כך עולה מדיווח בכנס האגודה האמריקאית לסוכרת ה-84

מדיווח בכנס האגודה האמריקאית לסוכרת ה-84 עולים נתונים המראים יתרונות גוברים לשימוש במכשירי ניטור סוכר רציף מעבר לסוכרת המטופלת באינסולין. כתוצאה מכך, נעשים מאמצים לייעל את השימוש בניטור סוכר רציף במסגרות רפואה ראשונית.

כיום, רוב המבטחים הפרטיים מכסים ניטור סוכר רציף עבור אנשים עם סוכרת המשתמשים באינסולין, ללא קשר לסוג הסוכרת או האינסולין, ועבור אלה עם היסטוריה של היפוגליקמיה חמורה. עם זאת, השימוש צפוי לגדול עם הזמינות הקרובה של שני מכשירי ניטור סוכר רציף חדשים ללא מרשם, המיועדים לאנשים עם סוכרת שאינם משתמשים באינסולין. ד”ר תומאס מרטנס, המנהל הרפואי של המרכז הבינלאומי לסוכרת במכון HealthPartners, מיניאפוליס ציין כי “ניתן לראות כיום הרבה יותר ניטור סוכר רציף ברפואה ראשונית ויותר רופאים ממליצים על כך”.

במחקר שהוצג בכנס, נמצא כי שימוש בניטור סוכר רציף הוביל לירידה משמעותית של 26% בזמן שנמצאים מעל 180 מ”ג/דצ”ל ולירידה של 1.1% ב-A1c בקרב מבוגרים עם סוכרת סוג 2 שאינם משתמשים באינסולין.

עוד הודגש בכנס הצורך בהכשרת רופאי הרפואה הראשונית בנושא ניטור סוכר רציף, ותוארו כלים שפותחו בשיתוף עם האקדמיה האמריקאית לרפואת משפחה.

מחקר נוסף בדק גורמים המנבאים רישום ניטור סוכר רציף ברפואה ראשונית, ומצא הבדלים על פי גיל, מין ושפה מדוברת. החוקרים מציעים גישה כפולה לשיפור רישום ניטור סוכר רציף ברפואה ראשונית: קידום הנחיות קליניות מבוססות ראיות לניטור סוכר רציף, ובמקביל התמודדות עם אי-שוויון מערכתי בתהליכי המרשם.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה