Diabetes

טיפול ב-Empagliflozin עשוי להפחית את הסיכון להפרעות קצב לב חדריות בחולים עם סוכרת מסוג 2 עם ICD (מתוך כנס ה-AHA)

מתוצאות מחקר EMPA-ICD עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 והתקן ICD (או Implantable Cardioverter Defibrillator) תועד שיעור הפרעות קצב לב חדריות נמוך יותר לאחר 24 שבועות עם טיפול ב- Empagliflozin(ג’ארדיאנס) לעומת פלסבו, כך מדווחים חוקרים במהלך כנס מטעם ה-American Heart Association.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם סוכרת קיים סיכון גבוה להפרעות קצב לב חדריות. מטרת המחקר הייתה לקבוע אם לטיפול ב- Empagliflozin תועלת אפשרית במניעת הפרעות קצב לב חדריות, בהשוואה לפלסבו. הם מציינים כי הוצעו מספר מנגנונים אפשריים המרמזים להשפעה מגנה של מעכבי SGLT-2 מפני הפרעות קצב לב חדריות.

תוצאות ניתוח פוסט-הוק של מחקר DAPA-HF ומטה-אנליזה בנושא הציעו כי טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי להפחית את הסיכון להפרעות קצב לב חדריות. עם זאת, נכון להיום, אין מחקרים פרוספקטיביים שבחנו ישירות אם טיפול במעכבי SGLT-2 מפחית את מספר הפרעות קצב לב חדריות. לכן, מטרת מחקר EMPA-ICD הייתה להשוות את מספר אירועי הפרעות קצב לב חדריות במהלך 24 שבועות לפני ואחרי טיפול ב- Empagliflozin בחולים עם סוכרת שטופלו ב-ICD או CRT-D במסגרת מחקר קליני אקראי.

מדגם המחקר כלל 150 חולים (גיל ממוצע של 71 שנים; 83% גברים) עם אבחנה של סוכרת מסוג 2, ריכוז המוגלובין מסוכרר ממוצע של 7.1% והתקן ICD או CRT-D (84% למניעה שניונית).

המחקר כלל מספר חולים נמוך מהצפוי לאור מגפת הקורונה ומספר חולים הפסיקו את ההשתתפות במחקר. ניתוח הנתונים התבסס על כוונה לטיפול.

התוצא העיקרי של שינוי במספר הכולל של הפרעות קצב לב חדריות שתועד ע”י ICD או CRT-D החל מ-24 שבועות לפני הטיפול ב- Empagliflozin או פלסבו עד 24 שבועות לאחר הטיפול נטה לטובת הטיפול ב- Empagliflozin (שינוי בזרוע הטיפול במעכב SGLT-2 של 1.69-; שינוי בזרוע הפלסבו של 1.79+; p<0.001).

המספר הכולל של קומפלקסים חדריים מוקדמים לא השתנה משמעותית בזרוע הטיפול ב- Empagliflozin, אך עלה בזרוע הפלסבו, כאשר ההבדל במספר צמד קומפלקסים חדריים מוקדמים לאחר 24 שבועות מהתחלת הטיפול היה מובהק סטטיסטית (p<0.001).

החוקרים כותבים כי תוצאות מחקר EMPA-ICD מעידות כי טיפול ב- Empagliflozin עשוי להפחית את מספר הפרעות קצב לב חדריות, בהשוואה לפלסבו, בחולים עם סוכרת מסוג 2 תחת ICD/CRT-D.

מתוך כנס ה-AHA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה