Diabetes

עדויות עולם אמיתי תומכות ביעילות ובטיחות Dapagliflozin בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר Dapa-ON מהן עולות עדויות עולם-אמיתי התומכות ביעילות ובטיחות Dapagliflozin לטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 1.

מטרת מחקר עולם-אמיתי זה הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות של Dapagliflozin בחולים עם סוכרת מסוג 1. המחקר הרטרוספקטיבי, רב-מרכזי, כלל 250 חולים עם סוכרת מסוג 1 בספרד, אשר טופלו ב- Dapagliflozin כתוספת לטיפול באינסולין.

התוצא העיקרי של המחקר היה מספר אירועי חמצת סוכרתית לאורך תקופה של 12 חודשים. עוד נבחנו השינויים במשקל הגוף, ריכוז המוגלובין מסוכרר, מינון אינסולין יומי כולל ומדדי ניטור סוכר רציף מתחילת המחקר (בעת התחלת טיפול ב- Dapagliflozin) ולאורך 12 חודשים.

החוקרים מדווחים כי לאורך תקופת מעקב של 12 חודשים תועדו חמישה אירועי חמצת סוכרתית (2.4%): שני אירועים משנית לפגם בתפקוד משאבת אינסולין, שני אירועים משנית לאירוע מחלה ומקרה אחד בשל אי הקפדה על טיפול באינסולין.

אירועי חמצת סוכרתית היו נפוצים יותר בקרב מטופלים במשאבת אינסולין (7.7% לעומת 1.2%). ארבעה מהאירועים המדווחים תועדו במהלך ששת החודשים הראשוני לאחר התחלת טיפול ב- Dapagliflozin. לא תועדו מקרי תמותה או סיבוכים קבועים משנית לאירועי חמצת סוכרתית ולא תועדו אירועי היפוגליקמיה חמורה במהלך המחקר.

החוקרים מדווחים על ירידה משמעותית במשקל הגוף הממוצע (3.3- ק”ג), בריכוז המוגלובין מסוכרר (0.6%-) ובמינון אינסולין יומי כולל (8.6%-) לאחר שנה מהתחלת הטיפול ב- Dapagliflozin. עוד מדווח על שיפור משמעותי במרווח הזמן בו ערכי הסוכר היו בטווח היעד (9.3%+) וירידה במרוח הזמן בו ערכי הסוכר היו גבוהים מהיעד (7.2%-) בקרב חולים עם נתונים זמינים ממדי סוכר רציפים.

בקרב משתתפים עם יחס אלבומין:קריאטינין בשתן של 30 מ”ג/גרם ומעלה תועד שיפור ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן (חציון ירידה של 99 מ”ג/גרם ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן, p=0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Dapagliflozin בחולים עם סוכרת מסוג 1 עשוי להיות בטוח לאחר בחירה זהירה של המשתתפים ויישום גישות להפחתת הסיכון לחמצת סוכרתית והוביל לשיפור קליני באוכלוסייה זו.

Diabetes Metab, Dec 5, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה