Diabetes

הפחתת רמות אלבומין בשתן מלווה בשיפור תפקוד לבבי וכלייתי בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Ann Intern Med)

הפחתת יחס אלבומין:קריאטינין בשתן עשויה להפחית משמעותית את הסיכון למחלת כליות בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.

החוקרים השלימו ניתוח רטרוספקטיבי פוסט-הוק של שני מחקרים כפלי-סמיות בשלב 3 להערכת Finerenone בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כליות כרוני. הם בחנו את ההשפעות הבריאותיות ארוכות הטווח של הפחתת יחס אלבומין:קריאטינין בשתן בתוך ארבעה חודשי טיפול ב-Finerenone ע”י הערכת הרשומות הרפואיות של 12,512 משתתפים בעלי סיכוי דומה לקבלת Finerenone או פלסבו.

החוקרים עקבו אחר מדדי בריאות במטרה לבודד את ההשפעה של הפחתת יחס אלבומין:קריאטינין בשתן על התפקוד הכלייתי והקרדיווסקולארי לאורך עד ארבע שנים.

בלמעלה ממחצית מהמשתתפים שטופלו ב- Finerenoneתועדה ירידה של לפחות 30% ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן מריכוז התחלתי של 514 מ”ג/גרם ועד לאחר ארבעה חודשים מהתחלת הטיפול, כאשר חציון הירידה ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן בקבוצה זו עמד על 33%.

לאחר ארבעה חודשים, במעט למעלה מרבע מהמשתתפים בזרוע הפלסבו תועדה ירידה של לפחות 30% ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן וחציון הירידה ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן בקבוצה זו עמד על 2.6%.

ירידה של לפחות 30% ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן לווה בירידה של 64% בסיכון לפגיעה כלייתית, כפי שנקבע לפי ירידה בכשל כלייתי, קצב סינון גלומרולארי מספק ותמותה עקב מחלת כליות. ירידה בהיקף זה ביחס אלבומין:קריאטינין בשתן לוותה בירידה של 26% בסיכון הקרדיווסקולארי, כפי שנקבע לפי היארעות תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי או אירוע מוחי לא-פטאלי ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הפחתה מוקדמת של יחס אלבומין:קריאטינין בשתן עשוי להפחית את הסיכון לפגיעה כלייתית או סיבוכים קרדיווסקולאריים.

Ann Intern Med, Dec 4, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה