Diabetes

יעילות טיפול באגוניסטים ל-GLP-1 בקשישים עם סוכרת (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Gerontological Society of America)

אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עשויים לסייע לרופאים באיזון קשישים עם סוכרת מסוג 2 שאינה מאוזנת היטב, ללא צורף בהוספת תרופות נוספות לאיזון רמות הסוכר בדם, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Gerontological Society of America.

מחקרים קודמים הראו כי אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עשויים לסייע בהפחתת משקל, איזון רמות סוכר בדם ומניעת סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בקשישים עם סוכרת מסוג 2 שאינה מאוזנת היטב.

במחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 30 מבוגרים בגילאי 65-84 שנים שטופלו בין ינואר 2022 ועד פברואר 2023 והחלו טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 או לקולטו ל-GLP-1 ו-GIP. כל המשתתפים אובחנו עם סוכרת מסוג 2 שאינה מאוזנת היטב, עם המוגלובין מסוכרר שנע בין 9.6% ועד 12.6% ומדד מסת גוף בטווח 27-48.2. החולים קיבלו גם הדרכה אודות מחלתם וכן ייעוץ אודות הרגלי תזונה ושינויי אורחות חיים.

בכל המשתתפים תועדה ירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר לטווח 5.8-7.7% וירידה מתונה במדד מסת הגוף לערכים בטווח 23-39.8 בתוך שנה של טיפול.

הירידה במדד מסת הגוף שתוארה בקרב המשתתפים במחקר, למרות שהחולים עדיין נותרו בקטגוריית השמנת-יתר, לוותה בתועלת משמעותית מבחינת איזון סוכרת מסוג 2 מאחר וירידה זו במשקל סייע בשיפור משק הסוכר. בחלק מהמקרים, מתן אגוניסטים ל-GLP-1 או GLP-1/GIP נתנה לרופאים אפשרות להפחית טיפול תרופתי לאיזון סוכרת, דוגמת אינסולין וסולפוניל-אוריאה, העלולים להוביל להיפוגליקמיה בקשישים.

תופעות לוואי אפשריות של אגוניסטים ל-GLP-1 עשויות לכלול בחילות והקאות, העלולות להוביל להתייבשות. עוד קיים סיכון לדלקת לבלב, כמו גם סרקופניה, או אובדן מסת שריר.

ממצאים אלו מהווים צעדי חשוב נוסף בהתמודדות עם האתגרים המורכבים של ניהול סוכרת בקשישים. החוקרים מאמינים כי מדובר בנתונים חשובים לאור השכיחות הגבוהה של השמנת-יתר וסוכרת באוכלוסייה המבוגרת, כאשר הטיפול התרופתי עשוי להביא לנסיגה של סוכרת מסוג 2 בעקבות ירידה במשקל.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Gerontological Society of America

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה