Diabetes

טכנולוגיית בינה מלאכותית עשויה לסייע בהערכת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר על-פי צילומי קרקעית עין בחולי סוכרת עם בצקת מקולארית (JAMA Ophthalmol)

עין , AMD

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Ophthalmology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הערכת צילומי קרקעית עין באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית עשויה לסייע בהערכה מדויקת של חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בחולי סוכרת עם בצקת מקולארית.

החוקרים התבססו על צילומי פונדוס צבעוניים שנלקחו לאחר הרחבת אישונים במטרה לאמן את מערכת בינה מלאכותית להשלמת ניתוח הדמיות להערכת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר. המדגם כלל 71,85 תמונות פונדוס ועיניים נגדיות מ-459 משתתפים.

מדד חדות הריאה המתוקנת הטובה ביותר בתחילת המחקר של העיניים במחקר נעה בין 73 עד 24 אותיות. הטעות האבסולוטית הממוצעת בסדרת הבדיקה, אשר כללה 641 תמונות פונדוס, עמד על 9.66, כאשר 33% מהערכים היו בטווח 0-5 אותיות ו-28% היו בטוח 6-10 אותיות.

הטעות האבסולוטית הממוצעת עמדה על 8.84 אותיות במדדי חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר של 100 אותיות או פחות אך למעלה מ-80 אותיות ו-7.91 אותיות במדדי חדות ראיה מתוקנת טובה ביותר של 80 אותיות או פחות אך למעלה מ-55 אותיות.

החוקרים כותבים כי ניתן לשלב את הערכת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר על-סמך בינה מלאכותית עם מדידות עובי תת-שדה מרכזי בבדיקת OCT במטרה לקבוע את מרווחי המעקב או הטיפולים החוזרים הנדרשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בינה מלאכותית עשויה לסייע בהערכת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת על-סמך צילומי קרקעית עין. ממצאי המחקר פותחים אפשרויות שימוש בבינה מלאכותית במרפאה או באמצעות ניטור ביתי להערכת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בצורה יעילה וכלכלית, עם הפחתת הזמן הדרוש וההוצאות הכרוכות בהכשרת צוות רפואי להערכת בצקת מקולארית על-רקע סוכרת.

JAMA Ophthalmol, Jul 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה