Diabetes

ההשפעה של אירועי היפוגליקמיה חמורה על תמותה בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Obes Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הגורם המנבא המשמעותי ביותר של מרווח הזמן עד לתמותה היה שני אירועי היפוגליקמיה חמורה ומעלה, אשר הובילה לאשפוז החולים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם הסיכון לתמותה מכל-סיבה עולה בחולים עם סוכרת מסוג 1 עם עליה במספר אירועי היפוגליקמיה חמורה הדורשת אשפוז. הם השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי ארצי שכלל חולים עם סוכרת מסוג 1, אשר אובחנו בין 2000 עד 2018. החוקרים השלימו הערכה של ההשפעה של משתנים קליניים, דמוגרפיים ומחלות רקע על התמותה בחולים ללא אירועי היפוגליקמיה, עם אירוע היפוגליקמיה יחיד, שניים ושלושה או יותר אירועי היפוגליקמיה חמורה שדרשה אשפוז. 

מדגם המחקר כלל 8,224 חולים עם אבחנה של סוכרת מסוג 1 בווילס במהלך תקופת המחקר. שיעורי התמותה הגולמיים עמדו על 6.9 מקרי תמותה ל-1,000 שנות-אדם, כאשר שיעורי התמותה המתוקנים לגיל עמדו על 15.31 מקרי תמותה ל-1,000 שנות-אדם באלו ללא אירועי היפוגליקמיה חמורה שדרשה אשפוז. בקרב חולים עם אירוע היפוגליקמיה חמורה בודד שיעורי התמותה עמדו על 24.9 ו-53.8 מקרי תמותה ל-1,000 שנות-אדם, בהתאמה, באלו עם שני אירועי היפוגליקמיה חמורה תועדו שיעור יתמותה של 28.0 ו-72.8 מקרי תמותה ל-1,000 שנות-אדם, בהתאמה, כאשר בחולים עם לפחות שלושה אירועי היפוגליקמיה חמורה שדרשה אשפוז תועדו שיעורי תמותה גולמיים של 33.5 מקרי תמותה ל-1,000 שנות-אדם ושיעורי תמותה מתוקנים לגיל של 86.3 מקרי תמותה ל-1,000 שנות-אדם (p<0.001).

מניתוח הנתונים עלה כי היסטוריה של שני אירועי היפוגליקמיה חמורה שדרשה אשפוז זוהתה כגורם המנבא המשמעותי ביותר של מרווח הזמן עד למוות, לאחריה אירוע אחד של היפוגליקמיה חמורה וגיל בעת האירוע האחרון של היפוגליקמיה חמורה שדרשה אשפוז.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי שני אירועי היפוגליקמיה חמורה ומעלה אשר הובילו לאשפוז מהווים את הגורם המנבא המשמעותי ביותר לתמותה בחולים עם סוכרת מסוג 1.

Diabetes Obes Metab. 2023 May 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה