Diabetes

טיפול קו-שני בתרופות משפחת סולפוניל-אוריאה אינו מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם או תמותה מכל-סיבה (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שימוש כקו טיפול שני בתרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה לאיזון רמות הסוכר בדם אינו צפוי להביא לעליה בסיכון למחלות לב וכלי דם או תמותה מכל-סיבה.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הבטיחות הקרדיווסקולארית בתנאי עולם-אמיתי של תרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה, בהשוואה לתרופות ממשפחת מעכבי DPP-4 ותיאזולידנדיונים.

מחקר העוקבה כלל חולים עם סוכרת מסוג 2 שאובחנו בסקוטלנד לפני 31 בדצמבר, 2017, אשר לא השיגו את יעד המוגלובין מסוכרר תחת טיפול מטפורמין בלבד והחלו קו-טיפול תרופתי שני בתרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה, מעכבי DPP-4 או תיאזולידנדיונים החל מתחילת חודש ינואר בשנת 2010.

התוצא העיקרי היה משלב של סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים, כולל אשפוז עקב אוטם לבבי, אירוע מוחי איסכמי, אי-ספיקת לב ותמותה קרדיווסקולארית. תוצאי סיכום משניים כללו את כל אחד מהתוצאים הללו בנפרד וכן את שיעורי התמותה מכל-סיבה.

מהנתונים עולה כי בהשוואה לטיפול קו-שני בתרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה, מתן טיפול במעכבי DPP-4 או תיאזולידנדיונים לא לווה בהבדל משמעותי סטטיסטית בסיכון לתוצא העיקרי של סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים. יתרה מזאת, מניתוח סטטיסטי לא עלו גם הבדלים בין תוצאות טיפול בתרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה כקו-טיפול שני, לעומת תרופות ממשפחת מעכבי DPP-4 או תיאזולידנדיונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור היעילות הברורה, התועלת מבחינת סיבוכים מיקרווסקולאריים, מאזן עלות-תועלת ושימוש נרחב, ממצאי המחקר תומכים בחשיבותן של תרופות ממשפחת סולפוניל-אוריאה כחלק ממכלול אפשרויות הטיפול בחולים עם סוכרת ברחבי העולם.

Diabetes Care, Mar 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה