Diabetes

סוכרת גורמת למחלת פוקס (medRxiv)

מחקר חדש, המבוסס על נתונים מיוצאי צבא ארה"ב, מצא כי סוכרת, במיוחד סוכרת מסוג 1, עלולה להוות גורם משמעותי לניוון קרנית האנדותל של פוקס (FECD - Fuchs endothelial corneal dystrophy)

מחקר חדש מצא כי סוכרת, במיוחד סוכרת מסוג 1, עלולה להוות גורם משמעותי לניוון קרנית האנדותל של פוקס (FECD – Fuchs endothelial corneal dystrophy), יחד עם גורמים נוספים כגון מין נשי, מוצא אירופאי ומספר הולך וגדל של מחלות נלוות באנשים בני 65 ומעלה. מחלת פוקס הינה מחלה שמשפיעה על כ-4% מתושבי ארצות הברית, דבר שמעלה את חשיבות מחקר זה.

המחקר כלל 149,322 יוצאי צבא ארה”ב שטופלו בשלושה מרכזים רפואיים של המחלקה האמריקאית לחיילים משוחררים (2663 מקרים של FECD ו-146,659 בקרות). ניתוח סטטיסטי ראשוני הראה כי לנשים ולאנשים ממוצא אירופאי יש סיכוי גבוה יותר באופן משמעותי לחלות ב-FECD, כך שלאחר התאמה לגיל ולמוצא, שיעור הנשים החולות ב-FECD היה גבוה פי 4.6 מהגברים (P < .001). כמו כן, ממוצע הגילאים בקרב החולים ב-FECD עמד על 69.5 שנים.

תוצאות המחקר הראו כי שכיחות מחלת הסוכרת מסוג 1 בקרב חולי ה-FECD הייתה פי שניים לעומת קבוצת הביקורת, בעוד שסוכרת מסוג 2 הייתה שכיחה פי 1.25 בקרב חולי ה-FECD.

יש לציין כי המחקר התבסס על נתונים של יוצאי צבא ארה”ב מבוגרים וייתכן שלא יהיה ניתן להכליל את התוצאות על אוכלוסיות אחרות. כמו כן, למרות שהמודל הסטטיסטי הותאם לגיל, מין ומוצא גנטי, ייתכן וישנם מערפלים נוספים שביכולתם להשפיע על התוצאות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה