Diabetes

השפעות ארוכות-טווח של שינוי אורחות חיים על תמותה קרדיווסקולארית ותמותה מכל-סיבה בחולים עם טרום-סוכרת וסוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

התערבות אינטנסיבית לשינוי אורחות חיים לא הדגימה עדיפות על-פני טיפול סטנדרטי בכל הנוגע להפחתת הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית או תמותה מכל-סיבה בקרב מטופלים עם טרום-סוכרת או סוכרת מסוג 2, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes Care.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבויות לשינוי אורחות חיים עשויות להביא לשיפור האיזון המטבולי של חולים עם היפרגליקמיה. מטרתם כעת הייתה לקבוע את ההשפעה של התערבות לשינוי אורחות חיים על תמותה קרדיווסקולארית ותמותה מכל-סיבה באוכלוסיית חולים זו.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, Cochrane CENTRAL, Embase ו-Web of Science לזיהוי מחקרים שפורסמו עד 15 במאי, 2022. הם כללו מחקרים אקראיים ומבוקרים שכללו חולים עם טרום-סוכרת וסוכרת מסוג 2, אשר השלימו השוואה בין התערבות אינטנסיבית לשינוי אורחות חיים ובין טיפול סטנדרטי, אשר כללו התערבות פעילה לתקופה של לפחות שנתיים.

הסקירה כללה נתונים מ-11 מחקרים אקראיים ומבוקרים ומטה-אנליזה שימשה להערכת הסיכון היחסי לתמותה.

מהנתונים עולה כי התערבויות לשינוי אורחות חיים לא היו עדיפות על-פני טיפול סטנדרטי להפחתת הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית (סיכון יחסי של 0.99, רווח בר-סמך 95% של 0.79-1.23) או תמותה מכל-סיבה (סיכון יחסי של 0.93, רווח בר-סמך 95% של 0.85-1.03).

מניתוח סטטיסטי עלה כי לא הייתה השפעה של סוג ההתערבות, משך המעקב הממוצע, גיל החולים, איזון גליקמי, אזור גיאוגרפי, סיכון להטיה או שינוי משקל הגוף.

מרבית המחקרים היו בסיכון נמוך להטיה והעדויות היו בדרגה מתונה הן בהערכת הסיכון לתמותה קרדיווסקולארית והן בהערכת הסיכון לתמותה מכל-סיבה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר אינם מעידים על עדיפות להתערבות אינטנסיבית לשינוי אורחות חיים להפחתת שיעורי התמותה הקרדיווסקולארית או שיעורי תמותה מכל-סיבה בחולים עם טרום-סוכרת או סוכרת מסוג 2.

 

Diabetes Care, Oct 25, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה