Diabetes

שתיית ארבע כוסות תה ביום עשויה להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2 (מתוך כנס ה-EASD)

 מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Association for the Study of Diabetes עולה כי שתיית 4 כוסות תה ביום, או יותר, עשויה להפחית משמעותית את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים בחנו את הקשר בין צריכת תה ובין הסיכון לסוכרת עם תוצאות סותרות. לאור זאת, הם ביקשו לבחון את הנתונים ממדגם גדול של מטופלים מסין להערכת הקשר בין צריכת תה והסיכון לסוכרת.

 החוקרים אספו נתונים אודות 5,199 מבוגרים ללא סוכרת שלקחו חלק בסקר China Health and Nutrition Survey בשנת 1997 והיו במעקב עד שנת 2009. המשתתפים דיווחו אם נהגו לשתות תה בתחילת המחקר, על שינויים בהרגלי צריכת תה בין 1997 ועד 2009 ועל התדירות בה שתו תה.

 מהנתונים עולה כי 45.76% מהמשתתפים דיווחו כי נהגו לשתות תה ו-10.04% אובחנו עם סוכרת מסוג 2. החוקרים לא זיהו הבדלים בסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בין אלו שנהגו לשתות תה ואלו שלא שתו תה. הממצאים היו דומים בניתוחים סטטיסטיים שונים שהשלימו החוקרים.

 החוקרים השלימו גם סקירה שיטתית של מחקרים שבחנו את הקשר בין צריכת תה ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2 במאגרי PubMed, Web of Science ו-Embase. הם השלימו מטה-אנליזה מנה-תגובה על-בסיס נתונים מ-19 מחקרי עוקבה עם למעלה ממיליון משתתפים.

 בהשוואה לאלו שלא שתו תה, במבוגרים ששתו לפחות 4 כוסות תה ביום תועד סיכון מופחת להתפתחות סוכרת מסוג 2 (יחס סיכון של 0.83, רווח בר-סמך 95% של 0.76-0.90). לא תועד סיכון מופחת בקרב מבוגרים ששתו פחות מכוס תה אחת ביום או 1-3 כוסות תה ביום. החוקרים גם לא זיהו קשר בין תתי-קבוצות בחלוקה לפי מין, אזור מגורים או סוג תה.

 החוקרים מציעים כי מרכיבים מסוימים בתה עשויים להפחית את רמות הסוכר בדם. עם זאת, דרושה כמות מספקת של המרכיב הפעיל להשגת התועלת.

 לסיכום, תה הינו מרכיב חשוב בתזונה וצריכה יומית של תה עשויה לסייע בהפחתה משמעותית של הסיכון להתפתחות סוכרת במבוגרים.

 

מתוך כנס ה-EASD

 

לידיעה ב-Healio

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה