Diabetes

ההשפעה של מרווח הזמן עד הגברת טיפול תרופתי לסוכרת על איזון רמות הסוכר בדם (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים על תוצאות מחקר חדש, מהן  עולה כי הגברת טיפול כנגד סוכרת בשלב מוקדם מובילה לאיזון גליקמי תוך זמן קצר יותר בחולים בהם טיפול קו-ראשון כלל מטפורמין או תכשירים ממשפחת סולפוניל-אוריאה.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין מרווח הזמן עד להגברת טיפול תרופתי לסוכרת ובין האיזון הגליקמי של חולים עם סוכרת מסוג 2 לאחר כשלון טיפול מונותרפי. המחקר הרטרוספקטיבי התבסס על נתוני UK Clinical Practice Research Datalink  והתמקד בחולים עם סוכרת מסוג 2, עם לפחות מדידה אחת של המוגלובין מסוכרר של 7% ומעלה, לפחות שלושה חודשים לאחר התחלת מטפורמין או סולפוניל-אוריאה.

החוקרים סיווגו את החולים על-פי המאפיינים שלהם בתחילת המחקר (6 חודשים לפני תאריך האינדקס), בהתאם למרווח הזמן מתאריך האינדקס ועד להגברת טיפול (מוקדם: עד 12 חודשים; בינוני: 12-24 חודשים; מאוחר: 24-36 חודשים). הגברת טיפול הוגדרה כהתחלת טיפול לאחר תאריך האינדקס בתרופה אחת לפחות נגד סוכרת, מעבר למטפורמין או סולפוניל-אוריאה.

מבין 93,515 חולים שענו על קריטריוני המחקר (גיל ממוצע של 60 שנים; 80% נטלו מטפורמין), ב-23,761 חולים (25%) הגבירו את הטיפול התרופתי בתוך שנה מתאריך האינדקס; ב-11,908 חולים (13%) הגברת טיפול בוצעה לאחר 12-24 חודשים; וב-7,146 חולים (8%) הגברת טיפול בוצעה לאחר 24-36 חודשים.

חולים בהם הגברת הטיפול לסוכרת נערכה לאחר לפחות 36 חודשים מתאריך האינדקס (9,638 חולים, 10%) ובאלו בהם לא בוצעה הגברת טיפול במהלך המעקב (41,062 חולים, 44%), לא נכללו בניתוח הנתונים.

חציון הזמן מהגברת הטיפול ועד לאיזון גליקמי עמד על 20.0 חודשים עם מרווח זמן קצר עד להגברת טיפול, 24.1 חודשים עם מרווח זמן בינוני ו-25.7 חודשים בחולים בהם מרווח הזמן עד להגברת הטיפול היה ארוך. לאחר תקנון להבדלים בתחילת המחקר, הסבירות להשגת איזון גליקמי הייתה נמוכה ב-22% ו-28% בחולים בהם מרווח הזמן עד להגברת הטיפול היה בינוני או ארוך, בהתאמה, בהשוואה לאלו בהם הגברת הטיפול לסוכרת בוצעה תוך זמן קצר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הגברת טיפול מוקדמת לסוכרת מלווה במרווח זמן קצר יותר להשגת איזון גליקמי.

Diabetes Care 2018 Aug

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה