Diabetes

טיפול ב-Sacubitril/Valsartan במחקר PARADIGM-HF לווה בירידה בהמוגלובין מסוכרר בחולי סוכרת (מתוך כנס ה-ACC)

בקרב חולים במחקר PARADIGM-HF עם אבחנה חדשה או ידועה של סוכרת, באלו שחולקו באקראי לטיפול ב- Sacubitril/Valsartan (אנטרסטו) תועדה ירידה מובהקת בהמוגלובין מסוכרר לאורך שלוש שנים, בהשוואה לחולים שחולקו באקראי לטיפול ב-Enalapril, כך עולה מניתוח פוסט-הוק של ממצאי המחקר, שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-ACC (American College of Cardiology).

ניתוח פוסט-הוק של מחקר PARADIGM-HF כלל 3,778 חולים עם אבחנה של סוכרת בתחילת המחקר, או חולים עם המוגלובין מסוכרר של 6.5% ומעלה בבדיקת סקר בתחילת המחקר, מבין 8,442 החולים שלקחו חלק במחקר עם אי-ספיקת לב עם NYHA של 2-4 ומקטע פליטה של חדר שמאל של עד 40%, שחולקו באקראי לטיפול ב- Sacubitril/Valsartan או Enalapril, בשילוב עם תרופות אחרות לאיזון אי-ספיקת לב.

בניתוח הנתונים הנוכחי, ריכוז המוגלובין מסוכרר בתחילת המחקר היה דומה ועמד על 7.41% ב-1,904 החולים שטופלו ב- Sacubitril/Valsartan ועל 7.49% ב-1,874 החולים שטופלו ב-Enalapril, אך במהלך המעקב ריכוזים אלו היו נמוכים יותר באופן עקבי וירדו בהיקף גדול יותר משמעותית באלו שנטלו Sacubitril/Valsartan.

הירידה בריכוז  המוגלובין מסוכרר זוהתה לאורך המעקב והייתה גדולה יותר משמעותית בקבוצת Sacubitril/Valsartan לעומת Enalapril.

מבין חולי הסוכרת שמעולם לא טופלו באינסולין, שיעורי התחלת טיפול באינסולין היו נמוכים ב-29% בקבוצת המטופלים ב- Sacubitril/Valsartan. השיעור המתוקן המקביל של טיפול חדש בתרופות פומיות לאיזון רמות הסוכר בדם היה נמוך יותר ועמד על 23% באלו שטופלו ב- Sacubitril/Valsartan.

החוקרים כותבים כי למרות שלא זוהה דפוס עקבי להבדלים ברמות טריגליצרידים לאורך המעקב, רמות HDL עלו יותר משמעותית באלו שטופלו ב- Sacubitril/Valsartan, בהשוואה לאלו שחולקו באקראי לטיפול ב-Enalapril.

מתוך כנס ה-ACC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה